Handelsbetingelser Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Om Landsforeningen Autisme Spektrum Forstyrrelse Rådgivning Handicappolitik Nyheder Børn og Unge Presse Shop

Mødeaftaler med landsformand Heidi Thamestrup

I forbindelse med at Landsforeningen Autisme flyttede til nye lokaler på Banestrøget 19 overgik foreningen også til et nyt kalendersystem.

I den forbindelse har vi opdaget at vores IT leverandør ikke har fået alle kalenderaftaler flyttet med over i vores nye system.  Derfor vil vi gerne bede om, hvis I har lavet aftaler om møder, oplæg eller besøg med Heidi Thamestrup,  at I genfremsender dato og indhold for aftalen sådan at vi får genetableret alle kalenderaftalerne.

Socialrådgiver holder ferie

Landsforeningen Autismes socialrådgiver Ulla Kjer holder ferie i denne uge 43. Hun er tilbage på telefonen og mail mandag den 30. oktober 2017.

Hvis du har brug for hjælp kan du ringe eller skrive til Landsforeningen Autisme på: 31 42 60 70 eller kontor@autismeforening.dk.

Repræsentantskabsmøde i Landsforeningen Autisme

Den 28. oktober 2017 er der repræsentantskabsmøde i Landsforeningen Autismes nye lokaler på Banestrøget 19-21 i Høje Taastrup.

Alle foreningens repræsentanter er indkaldt til mødet fra 10.00-16.00.

Forslag til behandling på repræsentantskabsmødet, herunder indstilling af kandidater, skal indsendes til kontor@autismeforening.dk senest den 13. oktober 2017.

Repræsentantskabsmødet afholdes i henhold til vedtængterne.

NYE arrangementer i kredsene

OPDATERET: Her er de nyeste arrangementer i kredsene. Find din kreds herunder eller gå ind på kreds' hjemmeside for at se, hvilke arrangementer de har planlagt til de kommende måneder.

Meeting of Minds 6 - call for papers

Meeting of Minds 6 er en international forskerkonference der finder sted i København d. 9. og 10. november 2017l

Har du et spændende emne, som du gerne vil have med på MoM 6 2017? Så er der nu åbent for, at du kan melde den ind til os.

Der er sidste frist for at indsende oplysninger senest 15. august 2017

Mit hospitalspas

Hospitalspasset hjælper autister, når de skal til lægen eller på hospitalet. I folderen skrives vigtige oplysninger ind om CPR, kontaktperson, medicin, hvordan personen bedst kommunikere, og hvad der stresser dem - så de kan have den med på hospitalet.

Hent hospitalspasset HER.

Får du vores nyhedsbrev?

Autisme-Nyt holder dig opdateret på aktuelle politiske nyheder, nye tiltag på autismeområdet, foreningens arrangementer og medlemstilbud – og du modtager det direkte i din mailboks!

Du modtager nyhedsbrevet en gang om måneden.

Tilmeld dig Landsforeningens nyhedsbrev her

Har du brug for et godt råd?

Rådgivning & støtte hver tirsdag!

Har du brug for at få et godt råd eller for, at få vendt din situation med nogen der har autisme i inde på livet, ligesom dig selv?

Landsforeningen Autismes “støtte-telefon” har åbent hver tirsdag fra 16.00 - 19.00, for medlemmer der har brug for en snak.

Klik på nyheden for at se mere.