Handelsbetingelser Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Om Landsforeningen Autisme Spektrum Forstyrrelse Rådgivning Handicappolitik Nyheder Børn og Unge Presse Shop

24-02-2017

Inklusionsundersøgelse

Har du et skolebarn med Autisme Spektrum Forstyrrelser? Så har vi brug for dig nu! Landsforeningen Autismes undersøgelse kigger nærmere på forholdet til skolerne.

Landsforeningen Autisme hører en del fra forældre, som oplever, at deres børn med autisme har store udfordringer ved at være i skolen af den ene eller anden grund. Det kan både være fagligt, socialt eller med den struktur og de timer, som skolen har.

Derfor undersøger Landsforeningen Autisme nu, hvordan det står til med inklusionen for børn og unge med autisme.

Undersøgelsen her kigger på, om børnene får den undervisning og støtte de har krav på, og om de trives i skolen. Uanset om du har et barn, der har det godt i sin skole – eller som ikke har været i skole i flere år, så vil vi meget gerne have dine svar, da det bidrager til hele billedet af børn med autismes forhold til skolerne.

Der er 25 spørgsmål i undersøgelsen og ved flere af dem er der mulighed for, at man kan skrive ekstra til svarene.

Sådan gør du:

1. Kom ind på undersøgelsen her: https://da.surveymonkey.com/r/inklusion201
  2. Ufyld alle felter med en * - da de skal besvares for at gå videre.
  3. Alle spørgsmål må meget gerne besvares, da det giver et bedre billede af situationen med inklusion i dag.
  4. Skriv din mail i feltet til sidst, hvis vi må kontakte dig efterfølgende.

Med en sådan undersøgelsen har Landsforeningen Autisme konkrete tilfælde og statistik at holde sig til – og dermed mulighed for at gå til politikerne og kommunerne og arbejde for, at alle børn får den støtte i skolen, de har brug for.

Undersøgelsen er anonym, og vi behandler selvfølgelig alle svar og al information med fortrolighed.

Skriv til Landsforeningen Autisme, hvis du har spørgsmål eller problemer med undersøgelsen.

Følg os på Twitter

Landsforeningen Autisme. Banestrøget 19, 2630 Taastrup. Tlf. 70 25 30 65