Handelsbetingelser Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Om Landsforeningen Autisme Spektrum Forstyrrelse Rådgivning Handicappolitik Nyheder Børn og Unge Presse Shop

16-04-2018

PRESSEMEDDELELSE
H.K.H. Prinsesse Marie holder jubilæumstale på Danmarks største autismekonference

SIKON Konferencen afholdes for 30. gang d. 23. april 2018. H.K.H. Prinsesse Marie åbner konferencen i sin egenskab af protektor for Landsforeningen Autisme.

Odense Koncertsal er igen i år vært for Landsforeningen Autismes store SIKON konference, hvor tæt på 900 fagfolk, forældre og autistiske mennesker mødes til to dages intensiv vidensudveksling og forskning i autisme.

H.K.H. Prinsesse Marie åbner SIKON konferencen med en jubilæumstale. Efter åbningstalen overrækker Prinsessen sammen med Landsforeningen Autismes formand, Heidi Thamestrup, Autismeprisen 2018. Autismeprisen gives til en fagperson, eller til et menneske med autisme, der har gjort en betydelig og enestående forskel på autismeområdet eller for udbredelse af viden om autisme.

SIKON Konferencens tema kredser i år om diversitet, anerkendelse og respekt for mennesker med autisme og anderledes kognitive forudsætninger. Herfor er det også Sigmund, der står for at opvarme konferencedeltagerne, med et musikalsk indslag. Sigmund er kendt fra X Factor på DR1 hvor han i fin stil klarede sig hele vejen til semifinalen, på trods af sin åbenhed om diagnoser, seksualitet og diversitet.

SIKON Konferencen foregår mandag den 23. april og tirsdag den 24. april. I løbet af konferencen vil der være 6 internationale hovedtalere og 6 tematiske oplæg fra danske og internationale forskere og fagfolk. Derudover byder konferencen på mere end 20 forskellige workshops.

___________________________________________________________________________

For information om program, presseadgang samt tilmelding for pressen kontakt:

Heidi Thamestrup, Landsformand, Landsforeningen Autisme
Telefon: 26 20 16 58 eller