Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Malta 2018
Autisme i fokus - Vigsø 2018
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

12-01-2018

Plenum

Håndtere, evaluere og forandre

Bo Hejlskov Elven, psykolog, forfatter og foredragsholder
Håndtere, evaluere og forandre er en kvalitetsikringsmodel som er blevet brugt i industrien i flere hundrede år. I de seneste 25 år har den været basen i kvalitetssikringen på sundhedsområdet. Modellen går ud på at personale selvfølgelig skal håndtere det der sker når der opstår uventede situationer. Bagefter bør situationen evalueres, sår vi kan forstå hvorfor den opstod. Evalueringen bør lede til forandringer så en lignende situation ikke opstår igen. Modellen bygger på den enkle tanke at det er personalet som er ansvarlige for al forandring, en tanke som er logisk i industrien og på sundhedsområdet.
I pædagogisk arbejde er denne måde at arbejde på generelt fraværende. Vi har sjældent kvalitetssikringsrutiner, og havner ofte i at håndtere de samme uventede situationer igen og igen. En delårsag kan være at vi ofte glemmer at det er personalet som har ansvaret for al forandring og derfor forventer at personer med syrlige behov skal ændre sin adfærd.

Oplægget handler om hvilke metoder vi bør have på de tre områder så vi bliver professionelle både i at håndtere, evaluere og forandre og dermed på sigt mindske problemskabende adfærd og konflikter mellem personer med særlige behov og personale/forældre. Metoderne er udvalgt fordi de understøtter tanken at ansvaret ligger på personale/forældre, en tanke som er grundlaget for at arbejdet skal bære frugt.

Adfærd og autisme

At udvikle forudsætninger for at blive dygtigere som personale eller pårørende til autistiske personer. Personale og pårørendes forestillinger om autistiske personer har vist sig have stor indflydelse på disse personers adfærd og trivsel. Workshoppens mål er at skabe eller forstærke effektive forestillinger om adfærd og autisme så man som personale eller pårørende kan udvikles og blive bedre til at forstå og håndtere problemskabende adfærd.

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52