Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Meeting of Minds 7
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

15-01-2018

Plenum

Autisme og opmærksomhed – at opbygge opmærksomhed og kommunikations evner hos børn med autisme.

Gina Davis

Vi har brugt 20 år på at udvikle et program der er specifikt målrettet autistiske børns opmærksomhed. Programmet er en del af særlige autismecentres tidlige intervention.Tilgangen er inkluderende og praktisk og kan tilpasses de behov og evner som den enkelte har.

Interventionen bruger glædesfyldte og inspirerende aktiviteter som motivation. Interventionen forgår i små grupper bestående af 5-8 børn for at sikre at udvekslingen af kommunikation og opmærksomhed bliver erfaret i en social kontekst helt fra begyndelsen. Interventionen har 4 trin som handler om at fokusere, støtte og dele opmærksomhed og - at opretholde opmærksomheden gennem overgangen til en større gruppe.

Ved at benytte programmets teknikker vil størstedelen af børnene blive engagerede og rette deres opmærksomhed ca. 20 minutter i en lille gruppe i løbet af 6 uger. Programmet skaber rammerne for en løbende udvikling af kommunikation og samarbejde.
Interventionen bruges på førskoleområdet i store dele af området i og omkring London. F.eks. er der 80 førskole forløb i Hillingdon Programmet bruges også i hjemmene som skoleforberedelse og aktivitet mellem forældre og deres børn. Forskning, understøttet af “Institute of Education”, er færdiggjort og afventer publicering i 2018. Der er tilsvarende projekter på specialskoler og i grundskolen hvor arbejdet udføres af personalet efter et træningsforløb.

At motivere og engagere helt små børn med autisme, til kommunikation

Kommunikation og engagement med det meget unge barn, når autisme er diagnosticeret eller mistænkes.

Denne Break-Out handler om kommunikation og engagerment. Vi finder løsninger og ser på hvordan man omsætter ideerne til at støtte en tidlig intervention af barnet - og til støtte for forældre og fagfolk.

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52