Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Malta 2018
Autisme i fokus - Vigsø 2018
Ross Greene
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

15-01-2018

Plenum

De skjulte talenter

Louise Wille

Louise Wille er 28 år og autist. Louise er kendt fra DR1 dokumentaren De Skjulte
Talenter hvor vi kunne følge hende gennem flere udsendelser. Louise vil med sit oplæg indvie os i hvordan hun ser og oplever verden - både hendes egen og de såkaldt neurotypiskes.

Louise har altid vidst at hun var anderledes men fik først en autismediagnose for få år siden. For Louise har diagnosen haft en positiv betydning og hun vil på en ærlig og indlevende måde fortælle os om hendes liv som autist med de glæder og udfordringer der har været.

Louise holder sit oplæg i samarbejde med Linda Schwartz Larsen fra Det Nationale Autismeinstitut.

Succes i arbejdslivet

Louise Wille og Linda Schwarts Larsen, Faglig Leder Det Nationale Autismeinstitut

De Skjulte Talenter med Louise Wille. I vinteren 2017 kunne vi følge Louise Wille i dokumentaren De Skjulte Talenter på DR1. Louise er autist og har gennem de seneste år været tilknyttet det ordinære arbejdsmarked under en særlig indsats målrettet personer med autisme. Det har betydet at Louise i dag er fastansat på ordinære vilkår, med den støtte hun har brug for. Indsatsen implementeres i et tæt samarbejde mellem Landsforeningen Autisme og erhvervslivet med det formål at skabe bedre vilkår på det ordinre arbejdsmarked og øge tilknytning, ansættelighed og fastholdelse for målgruppen. Vores oplæg vil have fokus på succesen i indsatsen ud fra de faktorer der er afgørende for det gode arbejdsliv: Det personlige perspektiv hvor Louise Wille fortæller om de udfordringer og glæder der er forbundet med hendes arbejdsliv og vejen til fastansættelse. Det faglige perspektiv fokuserer på hvorfor personer med autisme har svære ved at komme ind på arbejdsmarkedet og blive fastholdt i deres jobs. Vi vil præsentere vores viden om hvordan vi bedst muligt sikrer holdbar og succesfuld beskæftigelse. Vi fortæller om grundlaget for rekruttering, ansættelse, fastholdelse, trivsel og kontinuerlig støtte og vejledning som de grundlæggende betingelser for succes i arbejdslivet.

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52