Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Malta 2018
Autisme i fokus - Vigsø 2018
Ross Greene
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

15-01-2018

Plenum

Demokrati i mørkelygtens skær

Jesper Tynell, journalist og cand.mag.

Embedsmænd skærer løbende tal, jura og faktuelle oplysninger til, så de bedst muligt sælger regeringens politik. Som spillereglerne er i dag, kan det tilmed være deres pligt. De skal tjene ministeren og kan straffes for ikke at gøre det - også selvom det er tvivlsomt, om de dermed bryder loven eller taler usandt over for vælgerne og de folkevalgte. Men hvad betyder spillereglerne i praksis for den parlamentariske styringskæde og for demokrati? Er reglerne mest befordrende for folkestyre eller for topstyre? Det er nogle af de spørgsmål Jesper vil kaste lys over, når han stiller skarpt på gråzonen mellem demokrati og topstyring.

Jesper Tynell er journalist og cand.mag., og har udgivet bogen »Mørkelygten - embedsmænd fortæller om politisk tilskæring af tal, jura og fakta«, der er blevet tildelt FUJ-prisen 2015 og Blixen-prisen 2015.

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52