Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Meeting of Minds 7
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

15-01-2018

Pædagogisk udvikling

Du skal huske at passe på dig selv er et godt råd, de fleste med berøring med autismeområdet får.

Anne-Mette Sohn Jensen, Cand.pæd. I Pædagogisk Psykologi

Et foredrag med udgangspunkt i, hvordan vi passer på os selv som forældre, fagpersoner og mennesker i det hele taget. Der er ingen tvivl om, at omgangen med mennesker med autisme er meget givende, men det kan også koste kræfter og til tider være grænseoverskridende. Anne-Mette har på egen krop mærket den rejse, det er at få sit barn diagnosticeret med alle de tanker og bekymringer, det fører med sig. Og som fagperson har hun også erfaringer i, hvad det betyder, når ens personlige grænser til tider overskrides i et professionelt miljø. Anne-Mette har modtaget hjælp til at passe på sig selv i nogle svære år med sønnens diagnosticering, mistrivsel i skole og håndtering af dette. I dette foredrag fortæller hun om hvor vigtigt det er at få plads til egenomsorg og finder steder, hvor vi kan passe på os selv. Begrebet selv-compassion introduceres og gennemgås, og der vil være eksempler på øvelser, man selv kan arbejde videre med efterfølgende.

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52