Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Meeting of Minds 7
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

15-01-2018

Pædagogisk Udviklingsarbejde

Rammer som skaber rum for liv - når arkitekturen understøtter indsatsen

Anne Pind, Pædagogisk Konsulenter

Specialområde Autisme er med over 300 borgere tilknyttet, blandt de største specialområder under psykiatri og socialområdet i Region Midtjylland. Vores kerneopgave er at tilbyde og videreudvikle de mest optimale rammer for trivsel, udvikling og forandring til voksne med autisme.
Vi har erfaringer for, at de fysiske rammer er afgørende for trivsel og udvikling hos borgere med autisme – derfor sætter vi autisme og understøttende arkitektur på dagsordenen. Fysisk organisering er et kendt redskab i samarbejdet med autistiske mennesker – hvordan tænkes viden om autisme og fysisk organisering ind i arkitekturen, når vi etablerer nye boliger til vores borgere?

Vi vil med udgangspunkt i forskellige projekter i Specialområde Autisme fortælle om pædagogiske og arkitektoniske overvejelser i forhold til at tilpasse boliger til den enkeltes forudsætninger. Vi vil blandt andet præsentere vores bud på både at skabe private, trygge og autismevenlige rammer til den enkelte samt muligheder for at være en del af fællesskaber, og vi vil give eksempler på, hvordan boligens fysiske indretning er understøttende for den pædagogiske tilgang.

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52