Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Malta 2018
Autisme i fokus - Vigsø 2018
Ross Greene
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

15-01-2018

Pædagogisk Udviklingsarbejde

Alle mennesker sørger – også mennesker med autisme

Catrine Madsin, Psykolog

Alle mennesker sørger – også mennesker med autisme. Sorg kan skyldes mange forskellige ting og komme til udtryk meget individuelt. Indimellem sørger vi over noget, der kun rammer os, og indimellem sørger vi sammen med andre over noget fælles, vi har mistet. Workshoppen vil indeholde en introduktion til, hvad der generelt kan forårsage sorg, hvordan sorgen kan komme til udtryk hos neurotypiske og hos mennesker med autisme, samt hvilke pædagogiske overvejelser og støtteindsatseer, der kan være relevante, når et menneske med autisme sørger.

Det præsenterede materiale er udarbejdet til at give både fagpersoner, pårørende og mennesker med autisme indblik i sorgbearbejdning hos neurotypiske og mennesker med autisme, og der er lagt vægt på, at materialet kan anvendes i psykoedukative sammenhænge.

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52