Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Malta 2018
Autisme i fokus - Vigsø 2018
Ross Greene
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

15-01-2018

Pædagogisk Udviklingsarbejde

Implementering af velfærdsteknologi

Mette Albrektsen, psykolog (mfl.)

I det pædagogiske arbejde inden for specialområdet benyttes i dag mange forskellige teknologier, både af beboere og personale. Velfærdsteknologi giver muligheder for at understøtte og udvikle relationer, læring og kommunikation i forhold til mennesker med nedsat funktionsevne, og dermed styrke livskvalitet og livsmestring. Hvordan påvirker brugen af teknologi beboernes hverdag, Autismecenter Storstrøm har i projektet ” det digitale tilbud” arbejdet med teknologierne, så de rent faktisk understøtter det pædagogiske arbejde.

Vi vil beskrive de materialer som vi har udviklet, for at sikre at den velfærdsteknologi vi vælger til beboerne er med udgangspunkt i den enkeltes behov. Vores fokus har ikke været at udvikle teknologi men tage udgangspunkt i det der findes. Vi ser på brugernes behov før vi ser på teknologien. Vi vil vise filmen ” det digitale tilbud”.

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52