Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Meeting of Minds 7
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

15-01-2018

Pædagogisk Udviklingsarbejde

Autismepilot - en ny uddannelse om autisme til folke- og specialskoler

Pædagogisk leder Dorthe Lægdsgård, Centerafdelingen, Skolen på Sønderager, Herning Kommune (m.fl.)

Et udviklingsarbejde mellem Specialområde Autisme og Skolen på Sønderager.

Målgruppe: Medarbejdere og ledere på skoleområdet, men andre er også velkomne
Om workshoppen: Specialområde Autisme og Skolen på Sønderager har i fællesskab udviklet en helt ny uddannelse –Autismepilot for skoleområdet. Uddannelsen er skræddersyet til lærere og pædagoger, der dagligt møder børn og unge med autisme i skolen, SFO’en mv.

Den nye uddannelse er en praksisnær uddannelse, hvor den grundlæggende autismeforståelse og metoder til at understøtte både undervisning og fritid for børn og unge bliver præsenteret og omsat ved, at kursisterne arbejder med det lærte hjemme i klassen og skolegården.
På workshoppen præsenterer vi konkrete eksempler på, hvordan specifikke teorier og metoder fra Autismepilotuddannelsen har gjort en positiv forskel for elever, medarbejdere og ledelse i dagligdagen på Skolen på Sønderager. Vi ser også på, hvilke udfordringer der kan være ved at implementere den nye viden fra uddannelsen til praksis.
Workshoppen vil give et indblik i den nye uddannelse med udgangspunkt i den praksisvirkelighed der er for ledelse, lærere, pædagoger og elever på Skolen på Sønderager.

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52