Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Malta 2018
Autisme i fokus - Vigsø 2018
Ross Greene
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

15-01-2018

Pædagogisk Udviklingsarbejde

Følelser, forandring og forståelse – en ny tid med autisme

Annette Møller, Afdelingsleder

Workshoppen der primært henvender sig til forældre, vil sætte fokus på de aspekter der er i spil når man har et barn der får stillet en autismediagnose. Oplægget vil bevæge sig hen over de følelser der er på spil gennem tiden med diagnosticeringen, de oplevelser forældrene vil møde i opdragelsen af det autistiske barn, belyse en forståelsesramme for hvorfor barnet agere og reagere på bestemte måder igennem opvæksten samt give nogle anvisninger på tilgange og forståelser der kan være med til at skabe bedst mulig udgangspunkt for udvikling og selvstændighed.
Undertegnede er uddannet pædagog, og har arbejdet med børn, unge og voksne med autisme gennem 19 år. I dag, som afdelingsleder på Autismecenter Nordbo arbejder jeg bl.a. med afholdelse af kurser, undervisning, rådgivning og pædagogisk udredning ift. målgruppen. Indhold i workshoppen bygger på erfaringer i mødet med forældre til børn og unge inden for autismespektret og ligeledes med børnene og de unge selv.

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52