Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Meeting of Minds 7
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

15-01-2018

Workshop

Mange mennesker med en diagnose inden for autismespektret anses som værende i udkanten af arbejdsmarkedet

Af Mette Andersen, Socialrådgiver og vejleder (mfl.)

Autismecenter Nord-Bo er en ikke-erhvervsdrivende fond, der blev etableret 3. januar 1998. Formålet med Autismecenter Nord-Bo er at skabe så gode udviklingsmuligheder for mennesker med en autisme som muligt. Autismecenter Nord-Bo er ikke sat i verden for at generere økonomisk overskud, og derfor bliver et evt. overskud jf. fondsvedtægterne omsat i tiltag, der sikrer fondsformålet.

Autismecenter Nord-Bo ligger i Nordjylland og har afdelinger placeret i Jammerbugt Kommune og Aalborg Kommune. Autismecenter Nord-Bo udbyder mange forskellige tilbud både efter Serviceloven og Beskæftigelseslovgivningen. I takt med udviklingen inden for beskæftigelseslovgivningen har Autismecenter Nord-Bo et øget fokus på mulighederne for, at målgruppen kommer ud i uddannelse eller arbejde.

Mennesker med en diagnose inden for autismespektret har oftest nogle særlige behov, hvilket sætter krav til uddannelsessteder og arbejdspladser men samtidig også krav til andre samarbejdspartnere, herunder jobcentre. Lige præcis i samarbejdet med jobcentrene har Autismecenter Nord-Bo mange gode oplevelser med socialrådgivere, virksomhedskonsulenter og andre, der har formået at imødekomme det enkelte menneske med de særlige behov dette har. Her er oplevelsen, at styringen ikke har været det altoverskyggende element, men derimod den faglige frihed.

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52