Handelsbetingelser  Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Kurser       Landsforeningen Autisme
Sikon konferencen 2018
Kurser - Klik her og se alle vores kurser
Meeting of Minds 7
Ferie med Lansdsforeningen Autisme
Bestilling af kataloger

18-01-2018

Pædagogisk Udviklingsarbejde

Fra skolefravær til skolegang

Maiken Ziebell, Leder af Vendepunktet

Danske skoler oplever i disse år et stort og forsat voksende problem med skolevægring. Eksempelvis er problemet særligt stort hos børn med autisme, og nye analyser viser, at hvert tredje barn med en autisme har store problemer med at komme i skole. Det er ofte en langstrakt proces som er opslidende for alle parter og de fremtidige konsekvenser kan være fatale.

Hvad virker?
Når vi i Vendepunktet møder børn med skolevægring, arbejder vi med et overordnet mål - at få opbygget elevens egen motivation til at komme tilbage i skole. Denne proces kræver en helhedsorienteret indsats med fokus på barnets egen stemme, opbyggelse af relation, små succesfulde eksponeringer samt at få behandlet årsagen til skolevægring. På denne workshop vil vi give forældre og fagfolk værktøjer og inspiration til, hvordan vi ud fra vores erfaringer mener, at man bedst muligt får eleven til at starte skole igen. Derudover ønsker vi at åbne op for dialog og sparring, så vi sammen kan optimere indsatsen overfor en yderst sårbar målgruppe. Hensigten med workshoppen er at f skabt en række gode råd, der kan arbejdes videre med både på politisk niveau og i det daglige. Erfaringerne fra workshoppen vil blive samlet sammen og stillet til rådighed for det videre vigtige arbejde med elever med autisme og skolevægring. Vi ser frem til en spændende og dynamisk workshop

Sikon konferencen 2018  Kurser - pårørende Kurser - professionelle Autisme i fokus

Telefoner:
Lars Grønlund:          30 53 34 52