Helsingør Ferieby

Event dato:
20. jul. 2019 - 9. aug. 2019

Helsingør Ferieby

Feriebyen foregår i ugerne: 30, 31 og 32 fra lørdag-lørdag. Dog fra lørdag-fredag i uge 32.

Man skal være medlem af Landsforeningen Autisme for at kunne deltage på denne ferie.

Hvad sker der i Helsingør Ferieby?

Landsforeningen Autisme har en lang tradition for at tilbyde familieferie i Helsingør Ferieby. Familierne indkvarteres i moderne hytter ude i skoven ca. 400 meter fra badestranden.

I gå-afstand findes fx Danmarks Tekniske Museum, Kronborg slot, Museet for Søfart og Kulturværftet. Du/I kan også tage færgen til Helsingborg og man kan gå til færgelejet på 20 minutter.

Feriebyen og Landsforeningen Autisme tilbyder forskellige aktiviteter. Det kan fx være velkomstmiddag, naturekspedition, klatrekursus, LEGO værksted, dukketeater, netcafé, biograf, kreativt værksted, skattejagt, bålaktiviteter, diskotek, mindfulness, karaoke, besøg af HjemIs, afskeds-grill selv middag og meget mere. Alle aktiviteter er inkluderet i prisen.

Hytterne har et soveværelse med 4 køjer, bad, toilet, stue med TV og køkken alrum. Der er mulighed for at indlogere op til 2 personer på udtræksseng i stuen. Hytterne har terrasse lige ud til skov og strand.

Når I skal hjem skal I ikke gøre rent. I skal tømme og vaske køleskabet af, ligesom opvaskemaskine og affaldsspand skal være tømt og der skal selvfølgelig være ryddet op. Døre og vinduer skal være lukkede.

Befordring

Vi refunderer rejseudgifter op til kr. 1000,- for hver familie. Kun offentlig transport eller benzin efter km. Vi refunderer pengene så hurtigt som muligt efter ferien

Husdyr og rygning er ikke tilladt i husene.

Mad i løbet af ugen

Landsforeningen har sørget for en velkomstmiddag på ankomstdagen. Vi forsøger at sammensætte en menu, som rammer så godt som muligt, men véd jo, at det kan være svært. Hvis I ønsker at spise i hytterne - kan man tage maden med og spise i hytten. Opholdet er inklusiv forplejning og velkomstmiddag på ankomstdagen. Der kan bestilles købmandsvarer til de øvrige dage til levering i feriebyen, hver familie bliver tildelt et beløb, du får besked om hvordan det skal foregå.

Praktisk info

Adressen er: Helsingør Ferieby - Gl. Hellebækvej 60A - 3000 Helsingør - Tlf. 49 21 39 79

Man kan komme ind i sit hus lørdag mellem kl. 15-17 og man skal flytte ud af huset inden kl. 10 på afrejsedagen.

Der er linnedpakke i husene. Pakken indeholder lagen, hovedpude- og dynebetræk og 2 håndklæder pr. person.

Pris pr. Hytte kr. 7.500,-
Der kan være op til 6 personer i en hytte og ialt 38 familier pr. uge.

Tilmelding

Ønsker du/I at søge om et ugeophold i Helsingør Ferieby skal vi have følgende oplysninger:
For- og efternavn, adresse og tlf. på alle deltagere. Foretrukken uge skal oplyses. Alle deltagende børns alder. Bekræftelse på medlemskab af Landsforeningen Autisme.
Mail til os på kursus@autismeforening.dk

Vi har et antal fondsbetalte ferier for familier, der lever af kontanthjælp, ressourceydelse, SU eller førtidspension eller indtægt svarende til kontanthjælp. Dokumentation skal mailes til os.