Skolevægring - en udfordring for fagpersoner

Event dato:
2. dec. 2019 - 2. dec. 2019

Hvorfor får mange børn med autisme skolevægring?

Få viden om og forståelse for barnets kognitive forudsætninger. Kurset giver deltagerne indsigt i skolekontekstens betydning for den manglende trivsel hos barnet.

De faglige roller og funktioner bliver perspektiveret – for når skolevægring skal håndteres, må det ske i et samarbejde mellem fagpersoner, barnet selv og forældrene.
Der vil være stort fokus på konkrete strategier, som kan anvendes i håndtering af skolevægring og værdien af en individualiseret specialpædagogisk indsats belyses.

  • Fokus på forståelse af barnets kognitive forudsætninger
  • Perspektivering af forskellige faglige roller og funktioner
  • Fokus på helt konkrete strategier
  • Nødvendigheden af en individualiseret specialpædagogisk indsats
  • Der fokuseres ligeledes på praksis med viden om aktivitetsmuligheder og tilpasning i miljøet i forhold til sensoriske vanskeligheder.

 

Målgruppe

Lærere, pædagoger, socialrådgivere og psykologer.

Kursusleder/underviser

Dorthe Hölck, cand.scient.soc.

Sted

Høje Taastrup

Dato

2. december 2019 kl. 9.00 - 16.00

Pris

Kr. 2.500,- pr. deltager, som dækker kursusmaterialer og forplejning.

Kontakt

Lotte Irlind
kursus@autismeforening.dk
eller tlf. 20 57 63 30.

Tilmelding

Tilmeld dig ved at maile navn, adresse, mail, tlf. + evt. institution til kursus@autismeforening.dk
Hvis kommunen skal betale kurset tilføjes: EAN nr., kommune og person ref. og kontaktperson hos kommunen.