Social Stories

Event dato:
7. nov. 2019 - 7. nov. 2019

Kurset giver viden om anvendelse af sociale historier i dagligdagen i forhold til børn/unge med autisme. Under kurset vil forældrene få redskaber til at udarbejde sociale historier i praksis ud fra principperne bag sociale historier.

Sociale historier er udviklet af Carol Gray med henblik på at støtte mennesker med autisme i at perspektivere og håndtere sociale situationer.

Målet med anvendelsen af sociale historier er at dele social information med barnet/den unge på en anerkendende og forståelig måde, sådan at barnet/den unge får meningsfuld viden, som kan hjælpe dem i at håndtere mange af de situationer, som kan være udfordrende for dem.

Kursusindhold

• Baggrund for og anvendelse af sociale historier
  • Principper og overvejelser for udarbejdelse og anvendelse af sociale historier
  • Gennemgang af cases og eksempler på sociale historier
  • Udarbejdelse af egne sociale historier med vejledning fra underviser
  • Redskaber til at udarbejde og anvende sociale historier sammen med sit barn

Forældre og pårørende til børn og unge med autisme.

Kursusleder/underviser

Linda Schwartz Larsen, faglig chef, Det Nationale Autismeinstitut. Uddannet af Carol Gray.

1 dag kursus

11. april 2019 kl. 9.30 - 16.00

Høje Taastrup

Deltagerantal

Max. 25 kursister

Kr. 2.500,- pr. deltager, som dækker kursusmaterialer og forplejning.

Lotte Irlind
kursus@autismeforening.dk
eller tlf. 20 57 63 30

Tilmelding