Fondsbetalt sommerferie

– et tilbud til medlemmer af Landsforeningen Autisme

Så åbner vi op for ansøgning til årets fondsbetalte sommerferier. Sommerferierne ligger i ugerne 26, 27 og 28 og bliver afviklet på Vigsø Feriecenter. Det koster ikke noget at deltage i sommeropholdene, men man skal opfylde nogle kriterier fra Arbejdsmarkedets Feriefond i forhold til husstandens indkomst. I hvert hus skal man tilmelde minimum 2 personer og max 6 personer.

De fondsbetalte sommerferier betales af fondsmidler fra Arbejdsmarkedets Feriefond.

Vigsø Feriecenter

Vigsø Feriecenter, nordvest for Hanstholm, ligger i smuk natur tæt ved vestkysten. Du har udsigt så langt øjet rækker og kan høre vind og bølgebrus.

Thy har lange hvide sandstrande, smukke badesteder ved Limfjorden og to af de reneste søer i Danmark; Nors sø og Vandet sø, som man kan bade i. I Hanstholm og Thy kan I fiske i fjorden eller i søerne eller tage på en vandretur i naturen.

Har I lyst til at blive i feriebyen er der rig mulighed for aktiviteter, samvær og hygge, f.eks. cykling, minigolf, dyr og wellness.

Læs mere om Vigsø Feriecenter her

Ansøgning

Du kan i linket her søge om at komme på en uges ferie i Vigsø Feriecenter.

Sidst frist for ferieansøgning er fredag den 29. april 2022.

Der trækkes lod blandt alle ansøgere den 9. maj 2022.

Sommerferieuger

Uge 26 Vigsø Feriecenter lørdag den 25.06.2022 – lørdag den 02.07.2022 (40 huse)

Uge 27 Vigsø Feriecenter lørdag den 02.07.2022 – lørdag den 09.07.2022 (30 huse)

Uge 28 Vigsø Feriecenter lørdag den 09.07.2022 – lørdag den 16.07.2022 (30 huse)

Hvem kan søge?

• Du/I skal være medlem af Landsforeningen Autisme for at søge om deltagelse på sommerferierne.
  • I kan kun søge om 1 uges fondsbetalt ferie. Arbejdsmarkedets Feriefond har 2 kategorier med krav til niveauet af den familiens forsørgelse/indkomst.
  • I kan søge mellem alle de viste uger, og I kan sætte 1. og 2. prioritering på ansøgning.
  • Befinder jeres familie sig i én af nedenstående kategorier, kan I søge om ferie. Kategorierne er ligestillede.
  • Ansøgere skal indsende dokumentation for husstandsindkomst i forbindelse med ansøgningen. Dokumentation skal indeholde navn på ansøger.

Arbejdsmarkedets Feriefond's Kategori 1

For vanskeligt stillede børnefamilier (børn under 18 år), hvor forælderen eller begge forældre, hvis der er tale om et forældrepar, modtager offentlig forsørgelse.

Offentlig forsørgelse kan være følgende:

• Kontanthjælp
  • Uddannelseshjælp
  • Ressourceforløbsydelse
  • Lønniveau som ikke overstiger kr. 15.570, - (kontanthjælpssats for forsørgere)
  • Ledighedsydelse
  • Dagpenge ved ledighed, fuldtids- og deltidsforsikrede (dog uden lønsikring)
  • Førtidspension

Arbejdsmarkedets Feriefond's Kategori 2

For familier hvis indtægter ikke overstiger rådighedsniveauet for kontanthjælp, og hvor mindst ét medlem af familien har sociale eller helbredsmæssige problemer.

Indtægt:

• Kontanthjælp
  • Uddannelseshjælp
  • Ressourceforløbsydelse
  • Ledighedsydelse
  • Dagpenge ved ledighed, fuldtids- og deltidsforsikrede (dog uden lønsikring)
  • Førtidspension

Det er ikke muligt at søge sommerferie, hvis man modtager SU eller alderspension

Indkøb af mad

Hver familie får et beløb at indkøbe mad for i ferieugen. Maden bestilles online og leveres til feriecenteret. I får nærmere besked om, hvordan det skal foregå.

Transport til og fra feriestedet

Hver familie får dækket op til max. 1000 kr. i transportudgifter til/fra feriestedet. Efter ferien, kan I kontakte os og bede om en 'transportseddel', som I skal udfylde og maile til bogholder@autismeforening.dk

Besked om deltagelse

I uge 18, 2022 trækker vi lod blandt alle interesserede, og alle ansøgere får efterfølgende besked, om de har fået en sommerferieplads eller ej. Dette sker den 9. maj 2022

Efter sommeropholdet skal alle deltagere udfylde et spørgeskema, som er en tilfredshedsundersøgelse fra Arbejdsmarkedets Feriefond.