Familieferie på Malta 2022

Tag på ferie til Malta med Landsforeningen Autisme og FolkeFerie.dk og få en uge med gode oplevelser, hyggeligt samvær, sol og strand.

På Malta kan du glæde dig til hvide strande, blå laguner og Europas reneste badevand. Den børnevenlige strand ligger kun 300 m fra vores feriecenter, som hedder Mellieha Holiday Centre.

Landsforeningen Autisme sørger for personale med stort kendskab til autisme, som vil facilitere aktiviteter for hele familien i løbet af ugen. De er også klar til at støtte familierne, hvis det brænder på. Vi vil dog gerne understrege, at Malta er en familieferie, hvilket betyder, at dem der er med fra Landsforeningen Autisme ikke er en erstatning for forældrene, men en hjælpende hånd.

Vi rejser i uge 38 fra Kastrup og Billund Lufthavn. I begge lufthavne vil der være 2 repræsentanter fra Landsforeningen Autisme til stede for at hjælpe, hvis der er brug for det.

Afrejse den 17. september.

Hjemkomst den 24. september.

Opdatering den 5. april 2022:

Der er nu kun 2 ledige pladser fra Billund og 5 fra Kastrup. Der er heller ikke mulighed for at købe en ekstra uge før eller efter uge 38 da alt er udsolgt.

Priser:

1 uges ophold, afrejse 17.9.2022

Pr. voksen

Pr. barn (2-17 år)

Pris ved 6 personer i feriehuset

4.999,- kr.

2.299,- kr.

Pris ved 5 personer i feriehuset

5.199,- kr.

2.399,- kr.

Pris ved 4 personer i feriehuset

5.399,- kr.

2.499,- kr.

Pris ved 3 personer i feriehuset

5.599,- kr.

2.599,- kr.

Pris ved 2 personer i ferieuset

5.799,- kr.

4.999,- kr.

Børn under 2 år koster kr. 299,-

Børnepriserne forudsætter, at der bor minimum 2 fuldt betalende voksne i feriehuset. Dog vil 1 voksen med 2 børn også opnå børnepris på begge børnene.

Priserne er inkl. flytillæg, mad om bord på flyet og transfer til og fra Mellieha Holiday Centre.

Der opkræves et administrationsgebyr på 450,- pr. person.

Der er mulighed for at vælge feriehusnummer, hvis huset er ledigt. Det kan tilkøbes for kr. 100,- pr. hus pr. uge. Valg af hus foretages ved selve tilmeldingen. Find en oversigt over husene i linket her.

Alle feriehuse har gratis internet.

Tillæg for Club Lux er kr. 425,- pr. person pr. uge. Læs om Club Lux i linket her.

Tilkøb af aircondition kr. 350,- pr. uge i receptionen eller ved selve tilmeldingen (forbehold for ændring af pris).

Der kan mod betaling på kr. 50,- pr. person t/r reserveres faste sæder i flyet. Ønskes ekstra benplads koster det kr. 200,- pr. person t/r.

BEMÆRK - Det er muligt at forlænge ferien med 1 uge før eller efter uge 38. Prisen for to ugers rejse oplyses ved henvendelse til: Malta@autismeforening.dk

Vi flyver med det færøske flyselskab Atlantic Airways. I må medbringe 1 stk. 23 kg bagage og 1 stk. 8 kg håndbagage pr. person.

Priserne er ekskl. frivillig afbestillingsforsikring (kr. 270,- pr. person) og rejseforsikring.

Forplejning:

Forplejning pr. person pr. uge:

Pr. voksen

Pr. barn (2-11 år)

Morgenmad

525,- kr.

280,- kr.

Aftensmad

1.120,- kr.

560,- kr.

Halvpension

1.470,- kr.

682,- kr.

Helpension  1.820,- kr.  910,- kr.

Alle betaler for morgenmad hhv. voksen- eller børnepris. Børn under 12 år, når de er i følge med en voksen, spiser gratis ved valg af aftensmad, halv- eller helpension, hvis de voksne har valgt den pensionsform. Maks. 1 barn pr. voksen.

Øvrige børn betaler som vist i skemaet ovenfor.

Eksempel: Far, mor og 3 børn tager på ferie på Malta. 2 af børnene spiser gratis med fra børnemenukortet, hvis forældrene bestiller enten aftensmad, halv- eller helpension. Det 3. barn betaler som vist i skemaet ovenfor.

Lidt om feriehusene og feriebyen:

Privat gårdhave og tagterrasse

Gratis WiFi

Fiber TV

Linned, håndklæder og pool håndklæder

Fuldt udstyret køkken med bl.a. ovn.

Feriebyen ligger naturskønt på det nordlige Malta og tilbyder et væld af faciliteter såsom stor, udendørs swimmingpool, babypool, ny børnepool, stor ny legeplads, ny minigolfbane, supermarked, nyrenoverede restauranter, indendørs pool, spa og fitness og fodboldbane.

Vejret:

Vejret på Malta er varmt året rundt. Du kan glæde dig til en havtemperatur på 20 grader i gennemsnit og en lang, tør sommer, som strækker sig fra april til oktober. Gennemsnitstemperaturen i september er 28 grader.

COVID-19:

Indrejserestriktioner (06-02-2022): Der kræves for alle fra 12 år og opefter, at man skal være fuldt vaccineret for at rejse ind i Malta. Fuld vaccination betyder minimum to stik og minimum 14 dage efter andet stik. Børn fra 5-11 år, som ikke er færdigvaccineret, skal fremvise en negativ PCR-test. Børn under 5 år er undtaget.

Læs mere om indrejserestriktioner og hold dig opdateret på Udenrigsministeriets hjemmeside her.

MTA, Maltas officielle turistorganisation, meddeler, at Mellieha Holiday Centre, hvor vi skal være, lever op til Maltas officielle COVID-19 sikkerhedsprocedurer. Det betyder, at feriebyen har haft besøg af MTA, som har gennemgået feriebyens faciliteter og områder.

Du finder de nuværende restriktioner, som vi er bekendt med, på Malta her.

Yderligere info:

Vi er i fuld gang med at skemalægge ugens aktiviteter. I marts måned vil der her på siden komme et foreløbigt program og en præsentation af dem, der skal med som personale. Programmet kan ændre sig bl.a. pga. ændringer i COVID-19 restriktioner.

Der er oprettet en Malta Facebookgruppe: "Malta 2022 Landsforeningen Autisme". Gruppen er til dem, der skal med på Malta turen 2022. Gruppen er hovedsageligt tiltænkt til at oplyse og dele informationer og billeder, der omhandler Malta turen 2022. Når I har booket rejsen, får I linket til gruppen, hvis det ønskes.

Udforsk også gerne Malta på forhånd her: https://www.folkeferie.dk/rejser/malta/

Spørgsmål? Kontakt Dorte eller Marije på: malta@autismeforening.dk

Tilmelding:

Hent og udfyld tilmeldingsblanketten her. Og send den til: malta@autismeforening.dk senest den 10. juni 2022.