Indlæser

Stort e-racerløb støtter Landsforeningen Autisme

9. apr. 2019

Den 17. april 2019 har E-sport-racerklubben Danish Sim Razer 4 års jubilæum – det markerer de med racerløb i Middelfart og Taastrup. Til eventen kan man støtte Landsforeningen Autisme.

Brummende motorer, hvinende bremser, hurtige biler – og en spillekonsol i hænderne. E-sport på computer og PlayStation er blevet mere udbredt, og mange både børn og voksne med autisme har glæde af de forskellige spil.

Den 17. april 2019 er der nu også mulighed for at prøve kræfter med spil med racerbiler, når e-racerklubben ’Danish Sim Razer’ holder turneringer i Taastrup og Middelfart. Klubben startede for 4 år siden, og dette jubilæum har de valgt at fejre med to ens racerløb på computer og PlayStation.

Læs mere om eventen på Facebook her.

Jesper Wium Hansen er en af arrangørerne bag eventen – og han understreger, det er vigtigt for klubben at give noget tilbage. Derfor kan man som en del af eventen også støtte Landsforeningen Autisme og Epilepsiforeningen med et bidrag.

”Det er vigtigt for os at sætte fokus på nogen af dem, der ikke normalt får så meget opmærksomhed. Og for flere af os er der en personlig vinkel i forhold til autisme. Et par af os har personlige relationer, der kæmper med store udfordringer ved autisme. Og vi kan jo se, at det ikke kun er den person der kæmper – det er hele familien. De skal kæmpe med kommunerne, med skoler – og fordi det er usynligt, så er det svært for mange andre at forstå,” siger Jesper Wium Hansen.

Sådan støtter man

Til Danish Sim Razers jubilæumsløb kan både kørerne, tilskuere og andre vælge at støtte Landsforeningen Autisme ved at sende 50 kroner eller mere til MobilePay 67566 - og med hashtagget #DSRjubirace04.

Man kan kun deltage i racet som medlem af ’Danish Sim Razers’. Men i City2 Centret i Taastrup er der mulighed for at komme og prøve race-simulatorer i eventcentret ’Race City’.

Hvis man støtter, så kan man få enten en bemaling af vores logo på ens digitale racerbil (gælder kun deltagere) eller et billede af jubilæums-bilen med autismelogoet på, så man kan vise sin støtte.

Ved et bidrag på 50 kroner kan man få tilsendt billedet på mail – ved bidrag på 100 kroner eller over, kan man få et fysisk billede i Taastrup eller få det tilsendt.

Fællesskab online

Jesper Wium Hansen var med til at starte den danske e-racerklub, der på 4 år er vokset fra en hyggeaktivitet med 12 mennesker – til nu at være et fællesskab med over 700 medlemmer. Og med de to events vil de give plads til endnu mere fællesskab mellem alle dem, der elsker at spille racerspil.

”Der er mange forskellige spil, man kan spille, men vi vil gerne skabe lidt sammenhæng mellem os med de her arrangementer. Der er mulighed for, man kan komme og være med og møde andre, der elsker at spille. Og der bliver helt sikkert skabt venskaber på tværs af landet gennem fællesskabet omkring e-racerløb,” siger Jesper Wium Hansen.

Arrangementerne finder sted
i:

E-racerløbene finder sted den 17. april 2019.

• Møbelkæden ’Hjemme Hos’, Damgårdvej 9,5500 Middelfart
  • Race City’ i City2, Cityringen 4 2630 Taastrup – den 17. april 2019.

Det starter kl.19, og alle er velkomne.