Landsforeningen Autismes formandsvalg

31. okt. 2020

På foreningens repræsentantskabsmøde d. 31 oktober valgte Landsforeningen Autisme ny formand Kathe Johansen. Hun erstatter Heidi Thamestrup, der havde siddet på posten i 7 år.

Da repræsentantskabsmødet ikke blev afsluttet tiltræder Kathe Johansen først som formand, når mødet er blevet genoptaget og afsluttet. Indtil da forsætter Heidi Thamestrup som formand for Landsforeningen Autisme.

”Jeg er glad og stolt over den tillid repræsentantskabet har vist mig. Jeg glæder mig til at stå i spidsen for alle Landsforeningen Autismes 12.000 medlemmer. Det er den vigtigste sag at kæmpe for, jeg kunne forestille mig” Siger Kathe Johansen, nyvalgt formand i Landsforeningen Autisme

Kathe Johansen stillede op på visioner om en rummelig og inkluderende forening, hvor medlemsdemokratiet og de lokale aktive er i fokus.

”Vi skal understøtte alle vores fantastiske frivillige endnu bedre, så vores aktiviteter kan komme bredt ud i hele landet så endnu flere får glæde af vores arbejde i foreningen,” siger Kathe Johansen.

Kathe kommer med en baggrund som kompetence-udvikler for mennesker med autisme, og vandt formandsposten med 27 stemmer mod 26 stemmer til den siddende formand.

Repræsentantskabsmødet blev afholdt i Odense Koncerthus med et flot fremmøde, men blev suspenderet kl 16.00 og er dermed ikke afsluttet. Mødet genoptages og afsluttes på et senere tidspunkt. Mere info følger.

Yderligere kommentarer:

Heidi Thamestrup, Landsformand, Landsforeningen Autisme