Nu er der 27 autismevenlige præsentationer af danske museer og attraktioner på AutismGoTo

30. jun. 2022

Skal du besøge zoo, et museum eller LEGO House i løbet af sommeren? Så kan du nu finde autismevenlige præsentationer af hele 27 forskellige danske besøgssteder og attraktioner hos AutismGoTo.

I store dele af Danmark kan man nu besøge spændende museer, attraktioner og andre besøgssteder, hvor man inden besøget kan læse en autismevenlig præsentation af stedet hos AutismGoTo.

En præsentation med billeder og guidning hjælper til, at man kan forberede sig og strukturere besøget, så det praktiske er på plads, inden man ankommer. Når man besøger stedet, vil man også kunne genkende det fra de mange fotos og de korte beskrivelser i præsentationen.

Du kan nu bruge AutismGoTo til at sikre en bedre udflugt og gode oplevelser hen over sommeren.

Læs mere om AutismGoTo i linket her.

Det er snart to år siden, at AutismGoTo blev lanceret, men Covid-19 gjorde, at projekts udvikling blev langsommere end først ventet. Men Landsforeningen Autisme og projektets ledere Linda Schwartz Larsen og Jan Mortensen fortsætter ufortrødent og flere og flere besøgssteder kommer med.

Lige nu kan man f.eks. se præsentationer af: LEGO House, Zoologisk Have i København, Universe på Als, Langelandsfortet, Statens Museum for Kunst, Vingsted Jernalder, Kulturmuseet i Vejle, Fængselsmuseet i Horsens, Observatoriet i Brorfelde, Københavns Museum, Historiecenter Dybbøl Banke og mange flere.

Se alle 27 besøgssteder og attraktioner på: www.autismgoto.com.

Send gerne en mail til os, hvis I har ønsker, forslag og kommentarer. I kan skrive til info@autismgoto.com.