Landsforeningen Autisme fortsætter samarbejdet med Mobilize Me

19. jan. 2022

Landsforeningen Autisme og Mobilize Me fortsætter med den samarbejdsaftale, der betyder, at medlemmer af foreningen gratis kan bruge værktøjerne: Mobilize Me og PlaNet/LiMo.

For mange autister/mennesker med autisme og deres familier er det en vigtig del af hverdagen, at der skabes et visuelt og overskueligt overblik over ugen, så børn, unge og voksne kan følge med i, hvad der skal ske og hvornår.

Derfor fortsætter Landsforeningen Autisme det gode samarbejde med Mobilize Me, som udbyder de digitale værktøjer: Mobilize Me og PlaNet/LiMo.

Det betyder, at medlemmer af Landsforeningen Autisme fortsat kan få gratis adgang til Mobilize Me og PlaNet/LiMo med deres medlemskab.

Tilmeld dig Mobilize Me eller PlaNet i linket her.

”For mange børn, unge og voksne med autisme og deres familier er det vigtigt at kunne skabe struktur og forudsigelighed i hverdagen. Det giver tryghed, at man kan planlægge sin uge og se det visuelt. Derfor er vi rigtig glade for at kunne forsætte det her gode samarbejde og tilbyde adgang til værktøjerne Mobilize Me og PlaNet/LiMo til vores medlemmer,” siger Kathe Johansen, landsformand i Landsforeningen Autisme.

"Jeg er rigtig stolt af, at vi nu har lavet en ny aftale med Landsforeningen Autisme, som bringer os endnu tættere på foreningens aktiviteter. Mobilize Me er grundlagt med den mission at hjælpe børn og voksne med autisme til en lettere hverdag. Autismeforeningens medlemmer er derfor vores kernebrugere, og det giver rigtig god mening at sikre, at de personer som værktøjerne oprindeligt var tiltænkt også får gavn af dem," siger Dorthe Stricker, Direktør for Mobilize Me.

Hvad er forskellen på Mobilize Me og PlaNet?

Mobilize Me og PlaNet er begge strukturværktøjer, som er skabt til at hjælpe med at visualiserer dagen for autister og andre, der kunne have brug for det.

• Mobilize Me: er et visuelt værktøj, som giver dig mulighed for at bruge alle de billeder, du har lyst til – og samtidig kan der sættes time timere på de enkelte aktiviteter.

• PlaNet: ligner en almindelig kalender, hvor du kan tilføje billeder, beskrivelser og afkrydsningslister til dine aktiviteter. Der kan knyttes tre alarmer til hver aktivitet.

• LiMo: er et målstyringsmodul, som ligger inde i PlaNet. Her kan bruger og støtteperson opstille mål og dokumentere udviklingen undervejs.

Har du brug for hjælp?

Hvis du er medlem af Landsforeningen Autisme og derigennem har en bruger hos Mobilize Me eller PlaNet/LiMo, så skal du kontakte foreningen supportmail: mm@autismeforening.dk, hvis du får brug for personlig hjælp.

Disclaimer: I teksten her en kommerciel virksomhed, som Landsforeningen Autisme samarbejder med omtalt. Vores samarbejdspartnere muliggør Landsforeningen Autismes arbejde for at skabe de bedst mulige vilkår for autister/mennesker med Autisme fx ved at deltage i projekter, give økonomisk støtte, stille produkter eller rabat til rådighed for vores medlemmer, annoncere i vores blad osv. At Landsforeningen Autisme har samarbejdspartnere betyder ikke at foreningen anbefaler samarbejdspartneres produkter, metoder, behandlingsformer eller andre ydelser.
Landsforeningen Autismes hovedbestyrelse vedtog d. 6. marts 2022, at dette skal klargøres, når samarbejdspartnere nævnes, således at der ikke opstår tvivl om foreningens samarbejder.