Landsforeningen Autisme har 60 års jubilæum

1. sep. 2022

Foreningens jubilæum markeres med en reception den 14. september 2022. Alle frivillige er inviteret, og alle medlemmer inviteres til at deltage online.

Den 14. september er det 60 år siden Landsforeningen Autisme blev stiftet – dengang under navnet ”Psykotiske Børns Vel.”

Siden 1962 er vi nået lagt både i samfundet og i foreningen. Landsforeningen Autisme er vokset og i dag repræsenterer foreningen tæt på 13.000 medlemmer, og har politisk indflydelse og mange fantastiske frivillige i hele landet, som alle yder et stort og vigtigt arbejde. Men der er stadig meget at arbejde og kæmpe for endnu.

Vi vil gerne markere vores 60-års jubilæum sammen med vores medlemmer, frivillige og gode samarbejdspartnere. Det gør vi med en reception i Handicaporganisationernes Hus i Høje Taastrup den 14. september.

Alle frivillige i foreningen er inviteret til at deltage i receptionen i Høje Taastrup. Og alle foreningens næsten 13.000 medlemmer er inviteret til at deltage online. Det gør vi ud fra et retfærdighedsprincip, så alle medlemmer har samme og lige muligheder for at være med.

Vi håber, at mange vil deltage fysisk og online og være med til at fejre foreningen.

Se invitationen til jubilæumsreceptionen i linket her.

Nyt smykkesamarbejde præsenteres til receptionen

Landsforeningen Autismes protektor H.K.H. Prinsesse Marie deltager i receptionen, hvor hun vil få overrakt et nyt autismesmykke, som er designet og lavet af Maria Mainz fra TV2’ Årgang 20 og smykkefirmaet Gade & Juul.

Maria Mainz’ lille søn Louie på 2 år har autisme, og hun ønsker med smykket at sætte fokus på autismefællesskabet, og samtidig hjælpe andre familier som hendes. For hvert solgt smykke går 100 kroner derfor til Landsforeningen Autisme.

Smykket kommer til salg efter jubilæumsreceptionen. Og vi sørge for meget mere information om det den kommende tid.