Megafon – podcast fra din anden verden er klar med ny miniserie i podcastuniverset for unge med autisme

7. jan. 2022

Landsforeningen Autisme udgiver i dag kl. 10.00 den næste miniserie af Megafon – podcast fra din anden verden. Serien hedder ’Grænser’ og som navnet antyder vil seriens seks afsnit netop handle om det. Serien er tilrettelagt af Landsforeningen Autisme med støtte fra TrygFonden og optaget af First Link med Henrik Kragelund som vært.

Lyt til første afsnit af "Grænser" her

I ’Grænser’ vil værten Henrik Kragelund i seks afsnit tale med forskellige gæster om netop grænser. I seriens to første afsnit vil du som lytter møde Sarah. Hun er en ung autist og vil fortælle om, hvordan hun har lært at kende og sætte sine egne grænser. I afsnittets begyndelse taler Henrik og Sarah også om, hvordan det paradoksalt nok kan være grænseoverskridende bare at medvirke i et podcastafsnit. Men også om hvorfor, at det alligevel er en grænse som Sarah har lyst til at udfordre – og hvornår hun omvendt respekterer sin egen grænsesætning. I andet afsnit taler Henrik og Sarah om, hvordan hun som autist afkoder andres grænser – men også om hvorfor, at det kan være svært.

I seriens sidste fire afsnit besøger forskellige eksperter enkeltvis studiet til en snak om gruppepres, autoriteters magt, seksualitet samt seksualitet og grænser på nettet med autisme som omdrejningspunkt for samtalen. Sammen med Henrik har man derfor som lytter mulighed for at blive klogere på forskellige aspekter af grænser. De seks afsnit har til formål at styrke lytteren i at navigere i et ungdomsliv, der kan være grænseoverskridende. Serien skal derfor både oplyse om grænser, men den skal samtidig også give anvendelige redskaber, som kan bruges i hverdagen.

Det er muligt at lytte til afsnittene på Landsforeningen Autismes SoundCloud, hvor der løbende udgives nyt afsnit hver fredag kl. 10.00. Husk også at følge Instagram profilen ’megafonpodcast’, som deler hver gang, at der nyt afsnit ude – og som samtidig deler tankerne bag podcasten.

Du kan lytte til hele den første podcastserie i Megafon - Podcast fra din anden verden herunder.

Lyt til "Svære Følelser" her

Lyt til podcast fra Landsforeningen Autisme på Spotify her. Eller søg efter "Landsforeningen Autisme" i Spotify.

Disclaimer: I teksten her en kommerciel virksomhed, som Landsforeningen Autisme samarbejder med omtalt. Vores samarbejdspartnere muliggør Landsforeningen Autismes arbejde for at skabe de bedst mulige vilkår for autister/mennesker med Autisme fx ved at deltage i projekter, give økonomisk støtte, stille produkter eller rabat til rådighed for vores medlemmer, annoncere i vores blad osv. At Landsforeningen Autisme har samarbejdspartnere betyder ikke at foreningen anbefaler samarbejdspartneres produkter, metoder, behandlingsformer eller andre ydelser.
Landsforeningen Autismes hovedbestyrelse vedtog d. 6. marts 2022, at dette skal klargøres, når samarbejdspartnere nævnes, således at der ikke opstår tvivl om foreningens samarbejder.”