Indstillinger til Autismeprisen 2023

24. jan. 2023

Det er nu snart tid til, at vi til SIKON-konferencen uddeler den årlige autismepris. Derfor kan I nu indstille nominerede til Autismeprisen 2023.

Autismeprisen er en pris, der bliver uddelt til den årlige SIKON-konference den 24. og 25. april 2023, til en person/personer der laver/har lavet en ekstraordinær indsats for at skabe de bedst mulige vilkår for mennesker med autisme. Uddeling af prisen er en del af det officielle program i velkomsttalen på den første dag på konferencen.

Autismeprisen består af et Diplom, 10.000 kroner og en skulptur/kunstværk fremstillet af en eller flere personer, der er på spektret.

Autismeprisen er igen i år sponsoreret af Spektrumshop. Landsforeningen Autisme siger mange tak for det!

Landsforeningen Autisme indstiftede Autismeprisen i 2002 i forbindelse med foreningens 40-års jubilæum.

Alle kan indstille personer til Autismeprisen 2023.

Her er kriterierne for at kunne modtage Autismeprisen:

Autismeprisen skal gives til en person/personer, der laver eller har lavet en ekstraordinær indsats for at skabe de bedst mulige vilkår for mennesker med autisme. Prisen kan kun tildeles personer, der er bosiddende i det område Landsforeningen Autisme geografisk dækker (Danmark og Grønland).

Hvordan indstiller du nogen til Autismeprisen:

Du kan hente og udfylde indstillingsformularen i linket her - og sende besvarelsen til mail: Autismeprisen23@autismeforening.dk senest den 17. februar 2023. I emnefeltet skrives: Autismeprisen 2023

Indstillingsformularen kan desuden hentes som Word-fil, hvis du har udfordringer med pdf. Hent denne fil her.

Her er dem der har modtaget prisen de foregående år:

2002 Marie Vedel, Center for autisme

2003 Kirsten Petersen, Ringkøbing Amt

2004 Bente Gad Johansen, U-landsudvalg og Merry Barau, Action for Autisme, Indien

2008 Demetrious Haracopos

2010 Jørgen Bisgaad, Odder