Indlæser

Skolevægring - webinar

 

Få viden om og forståelse for barnets kognitive forudsætninger. Kurset giver deltagerne indsigt i skolekontekstens betydning for den manglende trivsel hos barnet.

Faglige roller og funktioner perspektiveres – for når skolevægring skal håndteres, må det ske i et samarbejde mellem fagpersoner, barnet selv og forældrene.
Der vil være stort fokus på konkrete strategier, som kan anvendes i håndtering af skolevægring og værdien af en individualiseret specialpædagogisk indsats belyses.

  • Fokus på forståelse af barnets kognitive forudsætninger
  • Perspektivering af forskellige faglige roller og funktioner
  • Fokus på helt konkrete strategier
  • Nødvendigheden af en individualiseret specialpædagogisk indsats
  • Vi fokuserer ligeledes på praksis med viden om aktivitetsmuligheder og tilpasning i miljøet i forhold til sensoriske vanskeligheder.

 

Målgruppe

Lærere, pædagoger, socialrådgivere og psykologer.

 

Kursusleder/underviser

Dorthe Hölck, cand.scient.soc.
Dorthe har eget konsulentfirma, hvor hun rådgiver om autisme og ADHD og gennemfører forløb for børn, unge, og voksne - individuelt eller for hele familien. Hun holder kurser for større og mindre grupper og giver også faglig vejledning til medarbejdere i forskellige autismetilbud over hele landet.

 

Tid og sted

23. februar 2022, kl. 10.00-15.00
Webinar - online

 

Deltagerantal

Max. 25 kursister

 

Frameldingsfrist

Har du/I tilmeldt jer og betalt kurset og fortryder deltagelse, skal I framelde jer senest 1 måned før kursusstart.

 

Pris

Kr. 1.500,- pr. deltager, som dækker:
Kursus materialer

 

Kontakt

Har du spørgsmål om kurser - kontakt Maria F. Wallbridge på mariaf@autismeforening.dk eller tlf. 6131 3199

 

Tilmelding