Fondsbetalt sommerferie

– et tilbud til medlemmer af Landsforeningen Autisme

Så åbner vi op for tilmelding til årets fondsbetalte sommerferier. Sommerferierne ligger i ugerne 27, 30, 31, og 32. I kan vælge mellem Vigsø Feriecenter og Landal Feriepark Middelfart. Det koster ikke noget at deltage i sommeropholdene, men man skal opfylde nogle kriterier i forhold til hustandens indkomst.

Vigsø Feriecenter

Vigsø Feriecenter, nordvest for Hanstholm, ligger i smuk natur tæt ved vestkysten. Du har udsigt så langt øjet rækker og kan høre vind og bølgebrus.

Thy har lange, hvide sandstrande, smukke badesteder ved Limfjorden og de 2 af de reneste søer i Danmark, Nors sø og Vandet sø, som man kan bade i. I Hanstholm og Thy kan I fiske i fjorden eller i søerne eller tage på en vandretur i naturen.

Har I lyst til at blive i feriebyen er der rig mulighed for aktiviteter, samvær og hygge, fx cykling, minigolf, dyr og wellness.

Læs mere om Vigsø Feriecenter her

Landal i Middelfart

Landal Middelfart ligger i et fantastisk landskab med skov og hav.
På og omkring ferieområdet er der masser at lave og opleve sammen. Gå på opdagelse i den flotte natur, vær aktiv, kulturel eller kreativ. I selv feriecentret er der et væld af muligheder for hygge og samvær fx skattejagt, swimmingpool, naturbingo og krea-pakker.

Læs mere om Landal Middelfart her

Sommerferieuger

Uge 27 Vigsø Feriecenter lørdag den 03.07.2021 – lørdag den 10.07.2021

Uge 30 Landal Feriepark Middelfart lørdag den 24.07.2021 – lørdag den 31.07.2021

Uge 31 Landal Feriepark Middelfart lørdag den 31.07.2021 – lørdag den 07.08.2021

Uge 32 Landal Feriepark Middelfart lørdag den 07.08.2021 – lørdag den 14.08.2021

Hvem kan søge?

• Du/I skal være medlem af Landsforeningen Autisme for at søge om deltagelse på sommerferierne.
  • I kan kun søge om 1 uges fondsbetalt ferie. Arbejdsmarkedets Feriefond har 2 kategorier med krav til niveauet af den familiens forsørgelse/indkomst.
  • I kan søge mellem alle de viste uger, og I kan sætte 1. og 2. prioritering på ansøgning.
  • Befinder jeres familie sig i én af nedenstående kategorier, kan I søge om ferie. Kategorierne er ligestillede.
  • Ansøgere skal indsende dokumentation for husstandsindkomst i forbindelse med ansøgningen.

Arbejdsmarkedets Feriefond's Kategori 1

For vanskeligt stillede børnefamilier (børn under 18 år), hvor forælderen eller begge forældre, hvis der er tale om et forældrepar, modtager offentlig forsørgelse.

Offentlig forsørgelse kan være følgende:

• Kontanthjælp
  • Uddannelseshjælp
  • Ressourceforløbsydelse
  • Lønniveau som ikke overstiger kr. 15.547, - (kontanthjælpssats for forsørgere)
  • Ledighedsydelse
  • Dagpenge ved ledighed, fuldtids- og deltidsforsikrede (dog uden lønsikring)
  • Førtidspension

Arbejdsmarkedets Feriefond's Kategori 2

For familier hvis indtægter ikke overstiger rådighedsniveauet for kontanthjælp, og hvor mindst ét medlem af familien har sociale eller helbredsmæssige problemer.

Indtægt:

• Kontanthjælp
  • Uddannelseshjælp
  • Ressourceforløbsydelse
  • Ledighedsydelse
  • Dagpenge ved ledighed, fuldtids- og deltidsforsikrede (dog uden lønsikring)
  • Førtidspension

Det er ikke muligt at søge sommerferie, hvis man modtager SU eller alderspension

Indkøb af mad

Hver familie får et beløb at indkøbe mad for i ferieugen. Maden bestilles online og leveres til feriecenteret. I får nærmere besked om, hvordan det skal foregå.

Transport til og fra feriestedet

Hver familie får dækket op til max. 1000,- i transportudgifter til/fra feriestedet. Efter ferien, kan I kontakte os og bede om en 'transportseddel', som I skal udfylde og maile til bogholder@autismeforening.dk

Ansøgningsfrist

Sidst frist for ferieansøgning er fredag den 11. juni 2021.

Besked om deltagelse

Den 14. juni 2021 trækker vi lod blandt alle interesserede, og alle ansøgere får efterfølgende besked, om de har fået en sommerferieplads eller ej.

Efter sommeropholdet skal alle deltagere udfylde et spørgeskema, som er en tilfredshedsundersøgelse fra Arbejdsmarkedets Feriefond.

Søg sommerferie her