Starter:
kr. 2500,00
Pladser tilbage:

Autisme og spiseforstyrrelser

Kurset er praksisorienteret og indeholder nyeste viden om piger og drenge med autisme og spiseforstyrrelser.

Der er en begyndende opmærksomhed på sammenfald imellem piger og drenge med spiseforstyrrelser og autisme – forholdet kræver en omfattende afdækning, så man ikke fejlvurderer enten autismen eller spiseforstyrrelsen. En del piger og drenge, spiser meget usundt og har et stort behov for sukker og lette kulhydrater. Omvendt ser vi også piger og drenge, som har et meget ensidigt spisemønster, og som begynder at kontrollere deres madindtag i en grad, som kan munde ud i en regulær spiseforstyrrelse.

Kurset giver en introduktion til anoreksi, bulimi og BED, med størst fokus på anoreksien og en grundlæggende forståelse for den autistiske tænkning hos piger og drenge.

Professionelle der arbejder med autistiske børn og unge.

Kursusleder/underviser

Christina Sommer,
psykologisk konsulent

1 dags kursus

26. september 2019 kl. 9.30 - 16.00
Høje Taastrup

Deltagerantal

Max. 24 kursister

Kr. 2.500,- pr. deltager, som dækker kursusmaterialer og forplejning.

Lotte Irlind
kursus@autismeforening.dk
eller tlf. 20 57 63 30

Dine oplysninger