Starter:
Pladser tilbage:

Grundkursus i kommunikationsappen Avaz

Målgruppe

Forældre til børn, unge og voksne uden et verbalt sprog, som har behov for at kommunikere med symboler og billeder.

1 dags kursus

Lørdag d. 9. november kl. 9 – 16, Høje Taastrup

Kursusleder/underviser

Tanja Damgaard Christiansen, Socialpædagog og cand.pæd. i pædagogisk psykologi

Avaz er en visuel kommunikationsapp, der giver børn, unge og voksne, uden et verbalt sprog, mulighed for at kommunikere. Du kan kommunikere med Avaz både vha. tastatur og symboler – du laver en sætning og Avaz udtaler den. Avaz betyder ”stemme” på det indiske sprog hindi og er designet med visionen om, at få alle stemmer hørt! På kurset lærer du at indstille Avaz og tilpasse ordforrådet, så det passer til netop dit barns behov. Du vil desuden få viden omkring, hvilke indlæringsstrategier du skal bruge, for at lære dit barn at kommunikere med Avaz. Der er afsat tid til, at du selv opsætter Avaz samtidig med du får vejledning.

Kursusindhold

• Gennemgang af Avaz og alle dens funktioner
  • Vejledning til hvordan du skal opsætte Avaz ift. dit barn
  • Viden om indlæringsstrategier
  • Inspiration til hvordan du kan bruge Avaz i hverdagen
  • Forskellige praksisøvelser med Avaz

Kurset er en vekselvirkning mellem oplæg og praksiserfaring med Avaz. Der vil desuden være plads til, at I som forældre kan dele jeres erfaringer med alternativ og supplerende kommunikation med hinanden.

kr. 1950,- pr. person, som inkluderer kursus og forplejning

Det praktiske

Du vil få mest ud af kurset, hvis du medbringer din egen iPad med Avaz på, så du kan bruge Avaz med det samme. Avaz Dansk Pro koster 899 kr. i App Store, og med i prisen er alle symboler, stemmer og fremtidige opdateringer. Det er et engangsbeløb, og der er ingen yderligere udgifter forbundet. Der er 50% på appen frem til d. 15. oktober, så den nu kun koster 449 kr.

Dine oplysninger

Tilføj flere deltagere

EAN-betaling

Udfyld nedenstående ved betaling via EAN nummer