Indlæser
Starter:
Slutter:
Pris per deltager:
kr. 2500,00
Pladser tilbage:
17

Skolevægring

 

Få viden om og forståelse for barnets kognitive forudsætninger. Kurset giver deltagerne indsigt i skolekontekstens betydning for den manglende trivsel hos barnet.

De faglige roller og funktioner bliver perspektiveret – for når skolevægring skal håndteres, må det ske i et samarbejde mellem fagpersoner, barnet selv og forældrene.
Der vil være stort fokus på konkrete strategier, som kan anvendes i håndtering af skolevægring og værdien af en individualiseret specialpædagogisk indsats belyses.

  • Fokus på forståelse af barnets kognitive forudsætninger
  • Perspektivering af forskellige faglige roller og funktioner
  • Fokus på helt konkrete strategier
  • Nødvendigheden af en individualiseret specialpædagogisk indsats
  • Der fokuseres ligeledes på praksis med viden om aktivitetsmuligheder og tilpasning i miljøet i forhold til sensoriske vanskeligheder.

 

Målgruppe

Lærere, pædagoger, socialrådgivere og psykologer.

 

Kursusleder/underviser

Dorthe Hölck, cand.scient.soc.

 

Sted

Høje Taastrup

 

Dato

2. december 2019 kl. 9.00 - 16.00

 

Pris

Kr. 2.500,- pr. deltager, som dækker kursusmaterialer og forplejning.

 

Kontakt

Lotte Irlind
kursus@autismeforening.dk 
eller tlf. 20 57 63 30.

 

Tilmelding

 

Dine oplysninger

*
*
*
*
*
*
*

Tilføj flere deltagere

EAN-betaling

Udfyld nedenstående ved betaling via EAN nummer
*
*
*
*
Skriv betalerens mailadresse
*
*
kr. 2500,00
Ved kursustilmelding giver du samtykke til, at foreningen må opbevare dine person- og virksomhedsoplysninger
Ved kursustilmelding giver jeg samtykke til, at foreningen må videregive mine person- og virksomhedsoplysninger