Kreds Storkøbenhavn Nord

• 21. maj. 2022-21. maj. 2022

Temalørdag om støttemuligheder i serviceloven og tilgrænsende regler

Serviceloven er en af de mange love, som kommunerne skal følge og som indeholder muligheder for at bevilge støtte til personer med autisme og andre med nedsat funktionsevne. Kom og bliv introduceret til støttemuligheder efter serviceloven til børn, til voksne og få også en indflyvning til forsørgelsesmulighederne og beskæftigelsestilbud, når de unge fylder 18 år. Oplægget holdes af Christina Bergsted Andersen, som er en erfaren jurist. Hun er tidligere ansat i Ankestyrelsen og nu jurist i Københavns Kommune og har tidligere været medlem af kredsbestyrelsen i Kreds Storkøbenhavn Nord. Tid: Lørdag den 21. maj 2022 kl. 9:30-14:00 Sted: Herlev Medborgerhus, Herlevgårdsvej 18-20, 2730 Herlev Pris: 70 kr. Dagens program: 9:30-10: Formiddagskaffe og lille kage/brød 10-11: Foredrag om støttemuligheder efter serviceloven til børn 11-12: Foredrag om støttemuligheder efter serviceloven til voksne 12-13: Frokost 13-14: Foredrag om forsørgelsesmulighederne & beskæftigelsestilbud, når unge fylder 18 år Tilmeld dig her: https://lastorkbh.nemtilmeld.dk/13/

• 8. jun. 2022-8. jun. 2022

Kom til grillaften med Landsforeningen Autisme

Vi har reserveret grillen ved den nye bålplads ved Balsmoseskolen i Smørum. Landsforeningen Autisme sørger for grillkul, flûte og salat, men du skal selv medbringe noget at lægge på grillen og egne drikkevarer. Tid: Onsdag den 8. juni kl. 16-20 Sted: Balsmoseskolen, Æblevangen 126, 2765 Smørum Tilmelding: https://lastorkbh.nemtilmeld.dk/14/