Peter Lund Madsen - Hjernemadsen

31. okt. 2022 - 2. nov. 2022

Hjerneforsker Peter Lund Madsen holder et oplæg om ’den autistiske hjerne’

Dato: Tirsdag den 1. november 2022 kl. 19.00 – 20.00
Hvor: Psykiatrien i Vordingborg – Oringe, Festsalen, Færgegaardsvej 15, 4760 Vordingborg
Hvem er inviteret: Medlemmer af Landsforeningen Autisme med ledsager

I oplægget fortæller Peter Lund Madsen om den menneskelige hjerne, og han har især fokus på tre af de vigtige og komplekse aspekter af hjernen, som den autistiske hjerne skal arbejde hårdere med end den neurotypiske hjerne skal: det sociale, sanseintegration og planlægning.
Men han fortæller også om de styrker, den autistiske hjerne har med f.eks. at se og opdage detaljer, som den neurotypiske hjerne overser.

Peter Lund Madsen lægger vægt på vigtigheden af, at vi alle er forskellige:
“Det vi som mennesker er skabt til, er at fungere i flok. Og hvis et fællesskab skal fungere, så skal det indeholde forskellige personligheder. Der er en grund til, vi alle er forskellige. En grund til, at man er den, man er. Og man udfylder en vigtig plads med den personlighed, man har.”

Hvad koster det: 100 kr. pr. medlem inklusive ledsager
Hvordan tilmelder jeg? Klik på dette link

hvor du både tilmelder og betaler de 100 kr.
Tilmeldingsfrist: Fredag d. 28. oktober via tilmeldingslinket

På gensyn d. 1. november!