”… her kan man være den, man er! ”

8. jan. 2019

Nørre Vedby Skole & Børnehus er en institution, som består af vuggestue, børnehave, skole, autismeafdeling samt fritidsordning. Og et af de meget få specialskole ri vores område for børn med ASF.
Alle fastansatte i autismeafdelingen har den grundlæggende autismeuddannelse, og vores medarbejdere deltager årligt i konferencer og efteruddannelse inden for autismeområdet. Som den eneste institution i Guldborgsund kommunen har man egen autismevejleder. I 10 år har autismecentret, der tæller 46 elever og 20 ansatte, haft adresse i to huse på skolen
I Folketidende kunne man den 8. januar læse, at Guldborgsund Byråd kort før jul har bevilliget 20 millioner kroner til et nyt byggeri til Autismecentret, der skal stå færdig i 2020.
Men har her tilsyneladende forståelse for, at for at mange børn med ASF trives bedst med at have deres egne rammer inden for en ”normal” skolebygning.
- Kommunen har virkelig kunnet se perspektiverne i at lave et nyt center, siger bestyrelsesformanden i følge Folketidende.

Læs mere om skolen og Autismecentret HER