Nytårshilsen 2019/20

30. dec. 2019

2019 er ved at rinde ud, og jeg ønsker jer allesammen et rigtigt godt nytår. Jeg vil gerne sige tusind tak til alle medlemmer, som har knoklet for at lokalforeningens aktiviteter har kunnet fortsætte.

Torsdag den 6. februar kl. 18.00-21.00 tilbyder lokalforeningen med Mathilde Lusty Sørensen, der taler om ungdom og autisme.  Mathilde har selv autisme og er foredragsholder, blogger og skribent. Hun tager dig helt tæt på de tanker og følelser hos en ung med autisme, hvor krop, følelser og hormoner er i forandring. Hvornår handler det ’kun’ om puberteten, og hvornår er det autismen, der er i spil? Og hvordan med venner, kærester og kærligheden, når man samtidig er autist? Mathilde vil med sit foredrag besvare nogle at de spørgsmål, både den unge, forældrene og fagpersonerne kan tumle med.

Arrangementet foregår i "Salen" hos Dansk Folkehjælp i Nykøbing F, Brovejen 4 (ligger skråt overfor stationen) Læs mere om det på vores hjemmeside https://www.autismeforening.dk/storstroem/arrangementer/mathilde/

Der er i øvrigt lavet en ny ungdomsforening for 14-30-årige med navnet ”Autisme Ungdom”.  Det er de unges forening, og det er de unge selv, der skaber, driver og styrer foreningen. Du finder deres Facebook-side på https://www.facebook.com/AutismeUngdom/ Autisme ungdom havde stiftende generalforsamling Lørdag d. 30. november 2019. Til generalforsamlingen mødtes en masse unge mellem 13-30 år, som sammen ønsker at forbedre forholdene for unge med autisme. Det er både unge med autisme og unge pårørende.

Godt Nytår til jer og jeres kære

Michael Weyand, Autismeforening Storstrøm