Bestyrelsesmedlemmer

Claus Bo Hansen

Jeg har en voksne søn der som 6-årig blev diagnosticeret med infantil autisme
Jobmæssigt har jeg hele min voksne tid solgt og markedsført hårde hvidevarer samtidig med at jeg har interesseret mig politisk- gerne som en der taler de svages sag- de har jo ofte ikke andre der taler for dem.
Uddannelsesmæssigt har jeg en salg/marketing og økonomi baggrund.
Er i 2023 gået på ”Tidlig pension” så nu er der endnu mere tid til at tale for dem, der ikke kan det hele selv. Har siden kommunesammenlægningen være autismeforeningens bidrag til Handicaprådet i Faxe kommune-i de senere år som formand for rådet
Har gennem årene brugt mange resurser på at ”samarbejde” med systemet til min søns bedste-nogle af disse erfaringer videregives og der arbejdes på at systemet er bedre for borgerne.

Næstformand

Camilla Thyregod Holmboe

Sekretær

Karina Ahrensbach

Autismeforeningen Kreds Storstrøm, Næstved
Kasserer

Dennis Jørgensen

Jeg er gift og far til tre børn i alderen 22 til 29 år uden diagnoser. Vi har som familie igennem 20 år, arbejdet som aflastnings- og plejefamilie for sårbare børn og unge. Jeg har siden 2017 været plejefar til en pige på 14 år med autisme, OCD og tourette.

Jeg har i mit professionelle arbejdsliv, arbejdet som special lærer og logopæd i over tyve år, med sårbare børn og unge med forskellige diagnoser bl.a. indenfor autismespekteret.

Alice Bossing

Autismeforening Kreds Storstrøm. Næstved

Majbrit Krog

Er 46 år, bosiddende i Vordingborg og er mor til en skolesøgende dreng med Aspergers.
Jeg er uddannet skolelærer og har mere end 20 års erfaring i Folkeskolen, og på behandlingsskole. Pt. arbejder jeg som lærer i et skolevægringstilbud på en privat dagskole, hvor mange af eleverne bl.a. har en autismediagnose. I min fritid er jeg ligeledes frivillig brevkasserådgiver på BørneTelefonen.

Ditte Rust

Jeg bor i Toreby på Lolland med min mand og fire børn og blev bestyrelsesmedlem i Kreds Storstrøm i februar 2024.
Jeg har autisme meget tæt inde på livet og har gennem årene opnået stor erfaring og viden om autisme, hvilket jeg gennem bestyrelsesarbejdet håber at kunne bringe i spil. Der mangler nemlig fortsat viden om autisme i alt fra daginstitutioner og skoler til psykiatrien og på arbejdsmarkedet. Og den manglende viden har alvorlige konsekvenser for autister og deres pårørende – og dermed for samfundet som et hele.
Min drivkraft er dermed at ønske om at sprede mere viden og forståelse for autisters unikke hjerner, så flere diagnosticeres og får den nødvendige hjælp i tide – og dermed gives de rette betingelser for at trives. Derudover har jeg et stort fokus på at øge kendskabet til, hvordan autisme ofte optræder sammen med komorbide diagnoser såsom ADHD og spiseforstyrrelser, da samspillet mellem diagnoserne har afgørende betydning for, hvilken hjælp der virker for den enkelte.
Uddannelsesmæssigt er jeg jurist og har derudover en del erfaring med bestyrelsesarbejde, kommunikation og interessevaretagelse.
Hvis du har spørgsmål eller vil vide mere, så kontakt mig endelig.

Autismeforeningen Kreds Storstrøm, Guldborgsund

Michael Weyand

Da jeg blev medlem af foreningen, var dens navn "Psykotikse Børns Vel" og Aspergers syndrom eksisterede ikke som et diagnosekriterium. Jeg har derfor oplevet mange forandringer på autismeområdet, og nu, som en pensioneret gymnasielærer, vil jeg gerne være aktiv som bisidder, deltage i klubaftener og sprede viden om og forståelse for autisme.

Autismeforeningen Kreds Storstrøm, Lolland

Janne Kate Møller

Jeg bor i Faxe sammen med min mand og vores datter.
Med min datters Aspergers diagnose i 2021 åbnede der sig en ukendt verden. Både som mor og som borger i vores samfund.
Jeg ønsker at være med til at sprede viden samt forståelse for autisme samt komorbiditet som angst, traumer og skizofreni.

Kirsten Sattler