• 27. apr. 2019-27. apr. 2019

Temadag ved psykolog Søren Glistrup

Autismeforeningen Kreds Trekanten inviterer igen i år til temadag. Evalueringen af sidste års temadag var så god, at vi vover at gentage konceptet. En hel lørdag, hvor du denne gang kan du blive klogere på konflikthåndtering og på sammenhængen mellem autisme og stress. Når vi går hjem, ved vi forhåbentlig lidt mere om, hvordan vi kan agere, når stress og konflikter præger hverdagen. Denne gang har vi valgt at have to oplæg, og der bliver mulighed for at diskutere oplæggene og dele erfaringer i mindre grupper og i plenum. Søren Glistrup, som også var vores oplægsholder sidste år, har ansvaret for det faglige indhold. Søren Glistrup har mange års erfaring som psykolog med bl.a. autisme som sit arbejdsområde. Han har tidligere været ansat ved PPR i Vejle Kommune og er nu ansat som specialpsykolog på Børnepsykiatrisk afdeling. De seneste 10 år har Søren også haft privat praksis i Vejle.

• 7. jun. 2019-7. jun. 2019

Åbent Hus I Foreningernes hus, Vejle

Som en del af Folkemødet i Vejle holder vi åbent hus. Her kan du møde en række af de foreninger, der holder til i huset og se og høre om de mange aktiviteter, som huset rummer. Fredag den 7. juni fra kl. 13.00 - 19.00

• 3. okt. 2019-3. okt. 2019

At have autisme og være udviklingshæmmet

Hvad kan man forvente af et barn, en ung eller en voksen med begge diagnoser, hvordan forstår man bedst den adfærd, som den enkelte udviser i forskellige situationer, og hvordan kan man håndtere de vanskeligheder barnet eller den unge/voksne har? Hvordan får man den bedste hverdag med sit barn, og hvordan støtter man både barnet med diagnoser og evt. søskende? Oplæg ved pædagogisk konsulent, foredragsholder, underviser & supervisor Pia Lindberg Fenger.

• 4. sep. 2019-4. sep. 2019

Lovgivning til børn under 18 år

Sidder du som forælder eller pårørende til et barn med autisme og/eller er dit barn nyligt diagnosticeret med autisme, så har du nu mulighed for at få svar på nogle af dine spørgsmål til, hvad I kan få hjælp til og rettigheder til støtte.