Kender du til nogle fritidsaktiviteter, som er målrettet børn, unge og voksne med særlige behov i Vejle, Kolding eller Fredericia? Eller kender du til nogen tilbud i de nærliggende kommuner?
Så vil vi i Bestyrelsen meget gerne kende til dem, og ligge dem op på siden her.
Vi oplever nemlig ofte, at vores medlemmer efterspørger tilbud, som vores børn, unge og voksne kan være i.
Sammen kan vi formidle meget bedre :-)
Du må meget gerne skrive om aktiviteten og gerne også sende link om den til kredstrekanten@gmail.com
På forhånd tak for din indsats.
mvh

Fritidsaktiviteter målrettet børn og unge med særlige behov

Dans, Vejle

DANSEquilibrum udbyder dans til børn og unge med særlige behov.

Holdene er henvendt de børn og unge som har behov for en mere struktureret og tryg undervisning. Derfor er der et meget begrænset antal pladser på holdene og ligeledes en ekstra instruktør. Holdene ligger mandag og tirsdag kl. 15.00-15.45. Vi vil på holdet danse flere forskellige stilarter, som jazz, hip hop, latin og showdans.

Gymnastik, Ødsted.

Stjerneholdet, Amiitsbøl/Ødsted Gymnastikforening. Et lukket hold for børn med autisme. Aktuelt i alderen 8-12 år. Fokus på bevægelse og motorik i det omfang børnene kan være med. Forældre deltager. Træner Niels Abildsten.

Håndbold, Vejle

LykkeLiga, Søndermarken Vejle Håndbold Klub

Lykkeliga hold op i samarbejde med Rikke Nielsen. Et stjernehold hvor alle mellem 6 og 16 år med et udviklingshandicap kan være med, uanset diagnose, kromosomer, evner osv.

Alle med lysten til at komme og prøve at spille håndbold og opleve det fantastiske ved at være en del af et hold.

Idræt, Vejle

idræt for psykisk sårbare (IFS) er et idrætstilbud i dagtimerne, der henvender sig til borgere i Vejle Kommune med psykiske udfordringer.) er et idrætstilbud i dagtimerne, der henvender sig til borgere i Vejle Kommune med psykiske udfordringer.

Papirfabrikken, Vejle

Papirfabrikken er et åbent værested for dig, der har Autisme. Du kan bare møde op og deltage i værestedets forskellige tilbud.

Svømning

Triton svømmeklub, Mølholmbadet, Svømning for børn med særlige behov

S1 - Børn med særlige behov

Dette hold er for de børn som har udfordringer og diagnoser som kræver særlig opmærksomhed. På holdet arbejdes der med samme mål som vores almindelige S1 hold, men med færre pladser og flere undervisere er der god mulighed for at tilpasse undervisningen så den passer lige netop dig.

Vejle Svømmeklubs svømmeundervisning følger DGI svømnings svømmeskolekoncept. Konceptet bliver brugt af flere end 15.000 børn på landsplan, og er derfor velkendt og gennemafprøvet.

S1 er første trin i svømmeskolekonceptet. Undervisningen vil derfor være bygget primært på selvredningsfærdigheder efterfulgt af grundfærdigheder. Disse færdigheder har til formål at skabe tryghed i vandet, og fungere som byggeklodser til senere undervisning

Der er meget begrænset antal pladser - vi forventer at oprette et hold til 10 svømmere. Vi arbejder i øjeblikket på at få oprettet den nye sæson, der starter 2. september og løber til formodentligt april. Tilmelding starter engang i juni måned.

Mailadressen er svommeskole@vejlesvommeklub.dk

Triton Svømmeklub, Vejle, hold for børn med særlige behov