Laura Tauls personlige fortælling

Event dato:
23. apr. 2019 - 24. apr. 2019
Kom og hør en personlig historie om tankerne og arbejdet med en Asperger-diagnose i Glostrup Fritidscenter (fællessal 2) tirsdag d. 23/4 kl. 18:30.

Foredraget afholdes af Laura Taul, som siden august 2015, hvor hun fik sin diagnose, har arbejdet med sin diagnose og lært sig selv at accepterer den i sin dagligdag. Laura har sammen med sin familie været hele turen igennem og vil derfor dele de ting hun ønskede at have vidst på forhånd.

Autisme, Asperger Syndrom især, kan være svær ting at forstå og manøvre rundt i, både for os med diagnosen, men også vores pårørende.
Dette er derfor et foredrag lavet fra en på spektret selv og er en unik mulighed for at få indblik i livet som Asperger og alt hvad det indebære.
Ikke en Asperger er en og diagnosen kan derfor være svær at beskrive generelt set. Af samme grund findes der knap så meget fagligt stof om diagnosen som personlige erfaringer. Dette foredrag er specifikt rettet mod diagnosen Asperger Syndrom.
I løbet af foredraget vil vi bl.a. komme ind på:

• Det sociale - heriblandt skole, arbejde, venner/veninder, kærester mm.
  • Udfordringerne der følger med
  • Sanserne - Lyde, bevægelse og berøringer især
  • Hvordan I som forældre kan hjælpe til
  • Tips og tricks

23. april 2019 kl. 18:30-20:00

Glostrup Fritidscenter, Fællessal 2
Christiansvej 2
2600 Glostrup

• Medlem af Landsforeningen Autisme: gratis
  • Ikke medlem af Landsforeningen Autisme: 25,00 kr.

Køb billetter