De skjulte talenter – om autisme og neuropædagogisk praksis

Event dato:
8. maj. 2019 - 9. maj. 2019

Troels W. KjærLA Kreds Vestegnen har arrangeret en specialudgave af foredraget "De skjulte talenter – om autisme og neuropædagogisk praksis" målrettet mod mennesker med autisme og deres pårørende.

I en DR-dokumentarserie af samme navn undersøger hjerneforsker Troels W. Kjær, hvilke skjulte talenter, der ligger gemt hos mennesker med autisme. Autister lever anderledes end mange andre, men er utroligt skarpe til mønstre, regler og systemer. Noget der imponerer Troels, og som vi kan bruge neuropædagogikken til. Neuropædagogik er ikke en metode men en forståelsesramme, hvor vi kan benytte viden om hjernens funktioner til en pædagogisk praksis. På den måde kan vi skabe og fremme menneskers kompetencer, så fx autister eller andre, kan bruge sine evner og stærke sider og kompensere for sine funktionsnedsættelser. Troels W. Kjær fortæller i dette foredrag om sit arbejde med autister og undersøgelser ved hjælp af neuropædagogik.

Dato
8. maj 2019 kl. 18:30-20:30

Høje Taastrup Rådhus: Byrådssalen
Bygaden 2
2630 Taastrup

Indgang og parkering

• Medlem af Landsforeningen Autisme 50,00 kr.
  • Ikke medlem af Landsforeningen Autisme 200,00 kr.

Køb billetter