Nyttige links

Her findes forskellige links, der kan være nyttige at kende.

Autismeforeningen

Bliv medlem af Landsforeningen Autisme

ADHD-foreningen

Ledsagekort

SU handicaptillæg

Autisme ungdom
Autisme Ungdom er Danmarks ungdomsorganisation for unge autister, og unge med tætte relationer til autister, i alderen 13-30 år.
Du er altså velkommen hvis du har en søster, bror, kæreste eller forælder, som er autist.

AAF
Autisme- og Aspergerforeningen er en forening for mennesker med autisme, Asperger og tilgrænsende tilstande. Enhver, der tilslutter sig vores formål, kan blive støttemedlem.

NAUK
NAUK - Netværk for Autistiske Kvinder - er et uformelt netværk af og for kvinder på autismespektret.

Solsikkesnoren
Solsikkesnoren hjælper med at gøre usynlige handicap synlige. De virksomheder, der er med i Solsikkeordningen oplærer deres medarbejdere i, hvordan de skal tilgå personer, der bruger solsikkesnoren.

Danske Handicaporganisationer

Danske Handicaporganisationer (DH) er en paraplyorganisation for 35 handicapforeninger – herunder Landsforeningen Autisme.

DH har lokalforeninger i de forskellige kommuner, medlemmerne i de lokale bestyrelser kan vælges til kommunens handicapråd. Herunder findes links til de lokale DH-foreninger, der findes i vores kreds.

Kommunal hjælp

Flere kommuner har en borgerrådgiver og/eller en pårørendevejleder, der kan hjælpe med at oversætte breve og afgørelser og som kan hjælpe med at finde paragraffer og finde relevante ansatte  i kommunen.