Autisme - hvad, hvordan og hvordan støtter man?

3. mar. 2022 - 3. mar. 2022

Det er efterhånden ganske almindeligt kendt, at mennesker med autisme oplever verden anderledes end mennesker der har en neurotypisk hjerne.

I oplægget vil Stine Alkendi fra Kursauscenter Sputnik tilbyde nogle af forklaringerne på hvorfor og hvordan verden opleves anderledes med fokus på kognitive præmisser som sansning/perceptionoplevelsen af sammenhæng og mentalisering.

I forlængelse heraf gives bud på, hvordan man, med denne viden i baghovedet, kan organisere sit liv og familieliv, så det giver mest mulig ro for alle.

Arrangementet er specielt rettet mod personer der ønsker en intro til autisme samt pårørende til mennesker med autisme, som indenfor de seneste år har fået en autisme diagnose.

Hvis du er nyt medlem af Landsforeningen Autisme er arrangementet en god anledning til at komme og møde andre med relation til autisme

Efter oplægget, som afsluttes kl. 19:00, afholder vi ordinær generalforsamling for Kreds Vestegnen.

Tilmeld dig arrangementet