Autismevenlig biograf - Indiana Jones and the Dial of Destiny

Event dato:
2. jul. 2023 - 2. jul. 2023

Landsforeningen Autisme Kreds Vestegnen har i samarbejde med Glostrup Bio arrangeret en særforestilling kun for medlemmer af autismeforeningen med reduceret billetpris.

Lyd og lys vil være tilpasset, så det er mere autisme-venligt. Det betyder at lyden ikke er så høj som man normalt oplever det under en biografforestilling og der er ikke skruet så meget ned for lyset som normalt.

Adventurefilmen 'Indiana Jones and the Dial of Destiny' (Indiana Jones 5) er nummer fem i rækken af film om den eventyrlystne arkæolog.

Filmen foregår med rumkapløbet som bagtæppe og vil udspille sig i 1969, hvor amerikanerne går benhårdt efter at blive de første på månen, det før Rusland.

En ubehagelig sandhed går dog imidlertid op for Indy. Det viser sig nemlig, at hans gamle fjender, nazisterne, har en finger med i spillet (igen). Det amerikanske månelandingsprogram styres nemlig af en gruppe eks-nazister.

Hvor: Glostrup Bio, Bryggergårdsvej 2, 2600 Glostrup

Hvornår: Søndag d. 2. juli kl. 10