Netværksarrangement for voksne autister

13. nov. 2023 - 13. nov. 2023

Har du lyst til en hyggelig aften i selskab med voksne autister, så tilmeld dig vores netværksarrangement der finder sted d. 13. november fra kl. 19.00-21.30 i Autismeforeningen lokaler på Banestrøget 19, 2630 Taastrup.

Vi ønsker at gøre netværksarrangementerne til en tilbagevendende begivenhed og håber, at vi i fællesskab kan skabe en ramme og mødefrekvens der tilgodeser jeres ønsker og behov. For at holde møderne hyggelige og overskuelige har vi valgt, at der maksimalt kan deltage 15 pr. gang.

På disse arrangementer vil tovholder (Alexander) værne om, at autistisk adfærd bliver inkluderet og accepteret. Personer med ASF skal til disse arrangementer føle at det ikke er nødvendigt at maskere, og at det er accepteret at dele særinteresser, at stimme, anvende hjælpemidler, mm.

Målgruppen for arrangementerne er mennesker med en ASF diagnose, 18+ år. Man er mere end velkommen til at tage en ledsager med. Arrangementet er ikke nødvendigvis tiltænkt for mennesker med en ASF diagnose, som også har en komorbid udviklingshæmning, men disse er selvfølgelig velkommen til at deltage (her anbefaler vi at man tager sin ledsager med).

Program:

19.00-19.30: Temaoplæg: Intro til Autismeforeningen, ved foreningens Researcher Alexander (folk kan stille spørgsmål efter)

19.30-20.00: Snacks og æbleskiver

20.00-21.30: Brætspil

Netværksmøderne er kun for Autismeforeningens medlemmer (eventuelle ledsagere behøver ikke at være medlemmer).