Familieferie på Malta 2024

Tag til Malta med Autismeforeningen og FolkeFerie.dk og få en autismevenlig ferie med gode oplevelser, hyggeligt samvær, sol og strand.

OPDATERING: Der er udsolgt både fra Kastrup & Billund. Gæster, som tilmelder sig nu, vil komme på venteliste og blive kontaktet, hvis vi får et afbud.

På Malta kan du glæde dig til hvide strande, blå laguner og Europas reneste badevand. Den børnevenlige strand ligger kun 300 m. fra vores feriecenter, som hedder Mellieha Holiday Centre.

Igen i år arrangerer vi i samarbejde med Folkeferie.dk en uges familieferie til Malta.

Autismeforeningen sørger for personale med stort kendskab til autisme som vil facilitere aktiviteter for hele familien i løbet af ugen. De er også klar til at støtte familierne, når det brænder på. Vi vil dog gerne understrege, at Malta er en familieferie, hvilket betyder, at dem der er med fra Autismeforeningen ikke er en erstatning for forældrene, men en hjælpende hånd, når det brænder på.

Vi rejser i uge 38 fra Kastrup og Billund lufthavn. I begge lufthavne vil der være 1 fra Autismeforeningen tilstedet for at hjælpe, hvis der er brug for det.

Afrejse d. 14. september.

Hjemkomst d. 21. september.

Tilmelding:

Tilmelding foregår via en online formular

Tilmelding til Malta turen

Har du spørgsmål til turen kan du skrive til malta@autismeforening.dk

Pladserne bliver fordelt efter først til mølle-princip.

Priser:

1 uges ophold, afrejse 16.9.2023

Pr. voksen

Pr. barn 2-17 år

Pris ved 6 personer i feriehuset

5.299 kr.

2.299 kr.

Pris ved 5 personer i feriehuset

5.599 kr.

2.699 kr.

Pris ved 4 personer i feriehuset

5.899 kr.

2.699 kr.

Pris ved 3 personer i feriehuset

6.199 kr.

2.799 kr.

Pris ved 2 personer i feriehuset

6.499 kr.

4.999 kr.

Børn under 2 år koster kr. 299,-

Børnepriserne forudsætter, at der bor minimum 2 fuldt betalende voksne i feriehuset. Dog vil 1 voksen med 2 børn også opnå børnepris på begge børnene.

Andre priser:

Priserne er inkl. flytillæg og transfer til og fra Mellieha Holiday Centre.

Der opkræves et administrationsgebyr på 450,- pr. person.

Til Autismeforeningen har vi fået et specialtilbud, så gæsterne allerede ved bestilling kan oplyse hvilket feriehusnummer de ønsker at bo i og huset vil så, hvis det pågældende hus er ledigt, blive reserveret med det samme. Det er gratis at bestille husnummer hjemmefra.

Alle feriehuse har gratis internet.

Tillæg for Feriehus Plus kr. 420,- pr. hus pr. uge. Læs om Plus huse her: Feriecenter på Malta - Mellieha Holiday Centre | 70 m2 feriehuse (folkeferie.dk)

Tilkøb af aircondition kr. 350,- pr. uge i receptionen eller ved selve tilmeldingen (forbehold for ændring af pris).

Der kan mod betaling på kr. 80,-pr. person t/r reserveres faste sæder i flyet. Ønskes ekstra benplads koster det kr. 200,-pr. person t/r.

BEMÆRK - Det er muligt at forlænge ferien med 1 uge før eller efter uge 38. Priser for to ugers rejser oplyses ved henvendelse til: Malta@autismeforening.dk

Vi flyver med det færøske flyselskab Atlantic Airways. I må medbringe 1 stk. 23 kg bagage og 1 stk. 8 kg håndbagage pr. person.

Priserne er ekskl. frivilligt afbestillingsforsikring (7% af rejsens grundpris) og rejseforsikring.

Forplejning pr. person pr. uge:

Forplejning

Pr. voksen

Pr. barn (2-11 år)

Morgenmad

672 kr.

336 kr.

Aftensmad

1.386 kr.

693 kr.

Halvpension

1.799 kr.

896 kr.

Helpension

2.219 kr.

1.106 kr.

Børn mellem 2-11 år spiser gratis fra børnemenukortet (OBS: eksklusive morgenmad, det er IKKE gratis) når de er i følge med en voksen, som har bestilt en pensionsform.

Øvrige børn betaler som vist i skemaet ovenfor.

Eksempel: Far, mor og 3 børn tager på ferie på Malta. 2 af børnene spiser gratis med fra børnemenukortet (IKKE morgenmad), hvis forældrene bestiller enten aftensmad, halv- eller helpension. Det 3. barn betaler som vist i skemaet ovenfor.

Lidt om feriehusene og feriebyen:

• Privat gårdhave og tagterrasse
  • Gratis WiFi
  • Fiber TV
  • Linned, håndklæder og pool håndklæder
  • Fuldt udstyret køkken med bl.a. ovn

Se alle detaljer her om husene her: Feriecenter på Malta - Mellieha Holiday Centre | 70 m2 feriehuse (folkeferie.dk)

Feriebyen ligger naturskønt på det nordlige Malta og tilbyder et væld af faciliteter såsom stor, udendørs swimmingpool, babypool, ny børnepool, stor ny legeplads, ny minigolfbane, supermarked, nyrenoverede restauranter, indendørs pool, spa og fitness og fodboldbane.

Vejret:

Vejret på Malta er varmt året rundt. Du kan glæde dig til en havtemperatur på 20 grader i gennemsnit og en lang, tør sommer, som strækker sig fra april til oktober. Gennemsnitstemperaturen i september er 28 grader.

Yderligere info:

Vi er i fuld gang med at skemalægge ugens aktiviteter. I maj måned vil der her på siden komme et foreløbigt program og en præsentation af dem der skal med som personale. Der tages forbehold for ændringer i programmet.

Der bliver oprettet en Facebook-gruppe, "Malta 2024 Autismeforeningen". Gruppen er til dem der skal med på Malta turen 2024. Gruppen er hovedsagelig tiltænkt til at oplyse og dele informationer og billeder der omhandler Malta turen. Når I har booket og betalt rejsen, får I linket til Facebook-gruppen, hvis det ønskes.

Udforsk også gerne Malta på forhånd her: https://www.folkeferie.dk/rejser/malta/

Spørgsmål? Kontakt Autismeforeinngen på malta@autismeforening.dk