Kom til gratis mentoraften for autistiske unge og voksne

7. nov. 2022

Projektet Socialt Selvforsvar, som i vinteren 2021 og foråret 2022 afholdt kursusforløb for unge autister i alderen 16-30 år, afholder nu gratis mentornetværks-aftner.

To autistiske unge, som har været igennem Socialt Selvforsvar-forløbene i vinter og i foråret har meldt sig til at være peer-to-peer mentorer for andre autistiske unge i alderen 16-30 år. Derfor bliver der nu afholdt mentornetværks-aftner.

Læs her, hvordan du kan komme med til det gratis arrangement Høje Taastrup eller Odense.

Mentoraften på Fyn

Se hele invitationen og programmet til mentoraften på Fyn linket her.

Den sjællandske mentornetværks-aften holdes den 30. november kl. 17.30-20.30 på Kulturmaskinen, Farvergården 7, 5000 Odense C (Oluffa).

Her vil det være mentor Nina Willum, som faciliterer aftenen.

Tilmeldingsfrist: senest den 21. november 2022.

Aftenens program fokuserer på at give de deltagende viden om rettigheder og støttemuligheder, ud fra hvad man som ung autist kan have behov for fra kommunens side. På baggrund af en guide udarbejdet af Landsforeningen Autismes socialrådgiver vil mentoren (Nina) arbejde med disse temaer og formidle dem til deltagerne. Udover dette vil der være fokus på erfaringsudveksling og sparring mellem mentoren (Nina) og deltagerne, omkring hverdagen som autistisk ung.

Målgruppen for dette arrangement er autistiske unge i alderen 16-30 år. Det er desuden vigtigt, at man som deltager til dette arrangement har et ønske om at bidrage aktivt i løbet af aftenen, særligt når det kommer til sparring og erfaringsudvekslingsdelen af programmet.

Sådan tilmelder du dig:

Du tilmelder dig ved at skrive en mail til Kirstine Pedersen på kirpe@autismeforening.dk, hvor du opgiver navn og kontaktoplysninger, samt eventuelle særhensyn i forhold til bestilling af aftensmad.

Herefter vil du modtage en bekræftelse på din tilmelding, samt yderligere information og materiale om aftenen.