Pædagogisk telefonrådgivning

Alle medlemmer af Landsforeningen Autisme kan benytte vores telefonrådgivning. Telefonrådgivningen er gratis, anonym og fagligt funderet. Fra den 1/11 til 31/12 2021 varetages den af kompetente fagfolk fra AutismeNavigator, Nordbo og Social Skills.

Telefonrådgivningen er rettet mod at skabe et fortroligt rum for personer med autisme og deres pårørende, hvor de kan søge råd, vejledning og hjælp til problematikker i relation til autisme.

Det kan f.eks. være udfordringer relateret til:

• Trivsel og ensomhed
  • Problemskabende adfærd
  • Konflikthåndtering
  • Autismeforståelse
  • Søskende problematikker
  • Ufrivilligt skolefravær
  • Uddannelse
  • Job
  • Parforhold og venskaber m.m

Rådgivningsteamet i telefonrådgivningen består af et engageret og kompetent team inden for det specialpædagogiske område og med ekspertise indenfor autismeområdet. Faglighed, imødekommenhed, interesse og respekt er nøgleordene i vores telefonrådgivning. Vi tilstræber os at skabe en åben og tryg kontakt til den, som henvender sig.

Rådgivningen kan foregå telefonisk eller via chat/SMS.

Fra den 1/11 til 31/12 2021 er det fagfolk fra AutismeNavigator, Nordbo og Social Skills, der tager telefonen i telefonrådgivningen.

Rådgivningens åbningstider er:

Hver torsdag kl. 09.00 – 16.00

Du kan ringe til telefonrådgivningen på telefon:

Der er altid tre åbne telefoner